Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, fiind semnat, miercuri, ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor.
”Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median. Astăzi am semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor. E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul”, a anunțat, miercuri, ministrul Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, așa cum explica în iunie, scrie News.ro.
”Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale. Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. Azi am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a mai pecizat Drulă.
În 23 iunie, Drulă atrăgea atenția că pe autostrăzile românești parapetul median este prea apropiat de banda de circulație.
”În țări din jurul nostru precum Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras față de banda de circulație. Pentru șoferi condusul este astfel mai confortabil, senzația de “periat parapetul cu oglinda” neexistând. (...) În România, distanța între extremitatea marcajului median și lisa parapetului este de doar 25cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90cm. O diferență mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet. Soluția ar fi micșorarea spațiului median în România. Dacă nu la 1,60m ca în Ungaria, măcar reducerea la 2,50m de la 3m, cât este în prezent. De altfel, profilul de autostradă montan din România (spre deosebire de cel de șes/deal) are exact această dimensiune pentru spațiul median”, scria atunci deputatul pe Facebook.