O călătorie cu trenul între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă pe linia de cale ferată nou construită, care fi pusă în funcțiune duminică, va costa 4 lei, a anunțat, vineri după amiază, ministrul Transporturilor, Lucian Bode. În urmă cu două zile, a fost anunțat un tarif de 7-8 lei pentru o călătorie, funcție de operatorul de transport care asigură cursa.
„Poți merge cu trenul spre Aeroportul Otopeni cu numai 4 lei! Am avut astăzi discuții pe marginea acestui tarif pe calea ferată, ținând cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de călători pe calea ferată, dar și de discuțiile purtate cu operatorii feroviari și cu partenerii sociali, aceștia fiind de acord cu propunerea MTIC, în privința prețului călătoriei. Sunt în măsură să vă spun că am reușit să ajungem la un consens și să anunț că prețul unei călătorii pe această rută este de 4 lei” a scris, vineri după amiază, pe Facebook, Lucian Bode.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Trenul spre Aeroportul Otopeni va circula începând de duminică, la un interval de 40 de minute, pe parcursul întregii zile, iar cursele vor fi asigurate de trei operatori feroviari – CFR cu 42 de garnituri și companiile private Regio Călători cu 20 de trenuri și Transferoviar Călători cu 10 trenuri, scrie News.ro.
Durata călătoriei de la București Nord la Aeroportul Internațional Henri Coandă București va fi de 20 de minute, iar inițial prețul anunțat pentru o călătorie a fost de 7-8 lei, în funcție de operatorul de transport și de tipul biletului, dus sau dus-întors, în cazul companiei naționale de căi ferate.
Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoșoaia - Balotești (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).
„Este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent. Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podețe, 1 viaduct, 1 stație de cale ferată și un punct de oprire în orașul Otopeni și s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport.
Arhitectura stației are caracter unicat și este o structură spațială dispusă sub forma unui arc de cerc” mai scrie ministrul Transporturilor pe rețeaua de socializare.