Ministrul Mediului, Tanczos Barna, afirmă că nu ar susține implementarea unei noi taxe pentru autovehiculele poluante, cu o vechime mai mare de 15 ani, însă consideră că o soluție ar fi sprijinirea celor care dețin astfel de autovehicule și care, din motive sociale, nu își permit să le schimbe cu unele nepoluante.
"România trebuie să găsească o soluție, fără doar și poate. Nu putem deveni cimitirul mașinilor poluante din Europa. Trebuie să găsim o soluție să scoatem din circulație cât mai multe mașini mai vechi de 15 ani, este o obligație asumată de România prin PNRR față de Comisia Europeană. Eu cred, sincer, că nu putem să mergem pe varianta taxei auto sau taxei de poluare care la un moment dat a și picat la Curtea Europeană de Justiție. Trebuie să mergem cu un program de susținere a celor care vor renunța la aceste mașini vechi, poluante și ieftine pentru că trebuie să-i ajutăm să aibă o alternativă și să-și cumpere mașini mai puțin poluante. Asta în cazul în care, din motive sociale, acea familie nu-și permite să își cumpere o mașinăm mai puțin poluantă. Sistem de tip Rabla, dar cred că este nevoie de un sprijin special pentru mașinile mai vechi de 15 ani, astăzi, programul Rabla se referă la mașini mai vechi de 8 ani”, a declarat Tanzcos Barna la Digi FM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministrul Mediului a susținut că autoritățile locale pot încuraja, prin diverse măsuri, populația să renunțe la mașinile vechi, el dând exemplul localității Sfântu Gheorghe, unde administrația locală acordă 3.000 de lei pentru fiecare mașină mai veche de 15 ani predată Primăriei și unde, de la începutul acestui an, peste 500 de autoturisme vechi au fost predate pentru acest bonus, scrie News.ro.