Transporturile au lansat licitația pentru continuarea metroului M6 de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Henri Coandă. Licitația de circa 500 de milioane de euro vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, după care vor urma alte contracte pentru echipamente, calea de rulare, finisaje și trenuri.
Mutarea vine în ciuda unui raport devastator făcut proiectului de către experții externi în timpul mandatului lui Cătălin Drulă. Raportul arăta că rentabilitatea proiectului e departe de a fi la un prag acceptabil, iar proiectul așa cum e el în prezent are și alte câteva minusuri majore: cost ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport și construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge, scrie Hotnews.ro.
„A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații, cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA”, a anunțat secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu.
„Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport și strategiile de dezvoltare din ultimii ani”, justifică Scrioșteanu.