Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a Daimler, se situează pe prima poziție pe piața mașinilor premium în funcție de vânzările din primele patru luni ale anului, cu un ritm de creștere al livrărilor mult peste cel al BMW, care conduce clasamentul de zece ani.
Vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 12,1% în primele patru luni ale anului față de perioada similară din 2015, la 647.550 de mașini. Ritmul de creștere a fost puternic superior celui înregistrat de principalii competitori, BMW și Audi, ceea ce i-a asigurat poziția de lider.
În aprilie, Mercedes a vândut 164.063 de unități, cu 10,8% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut, plasându-se pe locul doi, în urma Audi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BMW ocupă, după primele patru luni, poziția a doua pe piața auto premium, cu vânzări de 629.325 de automobile, în creștere cu 4,8% față de perioada similară din 2015. Toutuși, în funcție de vânzările de luna trecută, BMW ocupă poziția a treia, cu 150.542 de unități, reprezentând o creștere de doar 1,1%.
Audi, divizia de lux a Volkswagen, s-a plasat pe locul trei în topul producătorilor de mașini premium în funcție de vânzările din primele patru luni și a livrat 620.100 de unități, cu 4,9% mai multe față de perioada ianuarie-aprilie 2015. Totuși, luna trecută, Audi a reușit să livreze 164.350 de mașini (reprezentând o creștere de 7,5%), mai multe decât rivalii săi. Potrivit companiei, vânzările au fost susținute mai ales de modele A4 și Q7.
Reprezentanții Mercedes au declarat, la începutul anului, că vor să depășească BMW până în 2020, fără să sacrifice însă marja de profit.
Anul trecut, Mercedes a depășit Audi pentru prima dată din 2010, în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume, urcând pe poziția a doua.
Vânzările Mercedes-Benz au crescut, în 2015, cu 13,4%, la valoarea record de 1,87 milioane de mașini, în timp ce Audi a înregistrat o creștere de 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini.
BMW a rămas lider de piață pe acest segment, după ce a vândut 1,9 milioane de automobile, cu 5,2% mai multe decât în 2014, aceasta fiind cea mai lentă creștere anuală înregistrată de producătorul german din 2009.