Mercedes-Benz se confruntă cu peste 300.000 de plângeri la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de vehicule diesel care ar fi fost echipate cu ”dispozitive de înfrângere” pentru a înșela testele de emisii, transmite Reuters.
Se spune că producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienții cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx), scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mercedes-Benz neagă că în vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere, care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat într-un comunicat: ”Credem că pretențiile sunt lipsite de fond și ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.
Procesul colectiv urmează scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înșelat testele pentru motoare diesel din SUA, care au costat producătorul de automobile peste 32 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari) pentru reparații de vehicule, amenzi și costuri legale.
Aproape 300.000 de plângeri au fost emise împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au declarat avocații la o audiere preliminară de joi.
Mercedes-Benz și reclamanții au convenit că revendicările ar trebui gestionate împreună.
Oliver Campbell, reprezentând reclamanții, a declarat în documentele instanței că anumite vehicule Mercedes-Benz conțineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcționează corect doar la anumite temperaturi.
El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantități mult mai mari de NOx decât era permis” și că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.
Cu toate acestea, avocații care reprezintă Mercedes-Benz au negat că vehiculele sale conțineau dispozitive de înfrângere, spunând că nu a existat o reducere a eficienței sistemelor lor de control al emisiilor.
Helen Davies a spus în argumente scrise că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline (235 de milioane de dolari) pentru a soluționa 91.000 de pretenții, fără nicio admitere a răspunderii.
Dar, a adăugat ea, au existat ”diferențe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii.