Martin Schulz, directorul Mercedes-Benz România, va pleca pentru a conduce activitatea mărcii din Orientul Mijlociu, iar în locul său vine Amanda Zhang, cu experiență în Sales Market Management.
Vânzările și distribuția automobilelor Mercedes-Benz din România vor fi conduse de la 1 martie de Amanda Zhang, în vârstă de 43 de ani, care astăzi ocupă poziția de Senior Manager Marketing Communications în cadrul Mercedes-Benz AG. Ea îl înlocuiește pe Martin Schulz, care, după 2 ani, va prelua poziția președinte și CEO al Mercedes-Benz Cars Middle East.
După cum precizează Mercedes-Benz, cariera Amandei Zhang a debutat în cadrul Daimler, acum aproape 20 de ani. Printre proiectele de care s-a ocupat se numără „Journey to China” – care a constat în transferarea operațiunilor de vânzări din Hong Kong în Beijing. A mai lucrat în echipa de Sales Market Management din Japonia și în cea de Product Management și Marketing din Regiunea Europa. Începând cu 2016, a fost implicată în elaborarea unui centru de competență dedicat zonei de Product Management și Marketing, cu două locații în Europa, cu proiecte locale și regionale în 18 piețe europene. „Amanda Zhang are o vastă experiență în senior management și o expertiză amplă, dobândite în urma proiectelor de succes în cadrul Daimler, aptidudini cheie pentru a conduce Mercedes-Benz România către mobilitatea viitorului din toate punctele de vedere” se arată în descrierea noului șef al Mercedes-Benz România.
„Amanda este o forță de neoprit –observând atent întreg efortul depus în dezvoltarea și optimizarea operațiunilor în care a fost implicată și devotamentul său în digitalizarea proceselor de business, sunt convins că este persoana potrivită pentru a conduce Mercedes-Benz România mai departe”, a declarat Karl Schregle, Head of Mercedes-Benz Cars Sales Europa.
CITEȘTE ȘI Ford Europa investește 1 miliard de dolari în fabrica din Koln și promite o gamă electrificată, în 5 ani, și exclusiv electrică, în 10 aniAmanda Zhang a declarat, cu ocazia numirii sale că este „nerăbdătoare să continue munca începută de Martin”. „Mercedes-Benz este un pionier în foarte multe arii, mai ales în ceea ce privește siguranța sau transformarea digitală, iar consolidarea poziției de lider pe piața locală și amplificarea promisiunii companiei cu privire la un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon sunt în topul priorităților mele pentru acest rol. Aștept cu entuziasm să lucrez cu o echipă talentată de profesioniști și să conturăm împreună noi standarde de excelență pentru clienții și partenerii noștri,” a mai spus Amanda.
„Cei doi ani petrecuți ca CEO al Mercedes-Benz România au reprezentat un capitol semnificativ al carierei mele, mai ales având în vedere provocările neprevăzute aduse de pandemie. Le sunt recunoscător co-echipierilor extrem de bine pregătiți și sunt mai mult decât sigur că Amanda va avea o contribuție notabilă în dezvoltarea business-ului local. ”, a declarat Martin Schulz.
Mercedes-Benz este lider al vânzărilor pe segmentul premium, în România, de mai mulți ani, reușind să depășească principalii competitori, BMW și Audi. În 2020, Mercedes-Benz a înmatriculat 6.102 de vehicule, o scădere de 27% față de cele 8.358, înmatriculate în 2019, însă în aceste cifre intră și vehiculele comerciale. Pe zona de autoturisme, volumul înregistrat a fost de 2.972 unități, față de 3.540, în 2019, cu o scădere mult mai mică, de 16.0%.