Mercedes-Benz va aștepta să vadă dacă cererea de vehicule electrice se redresează înainte de a crește capacitatea de celule de baterii, vânzările de vehicule electrice prognozate ca fiind mai mici însemnând că nu va mai avea nevoie de capacitatea planificată inițial pentru 2030, a declarat șeful său tehnologic, scrie Reuters.
Constructorul auto german a declarat în 2022 că va avea nevoie de peste 200 gigawați oră (GWh) de capacitate de celule de baterie până la sfârșitul deceniului și a planificat să construiască opt fabrici de celule la nivel mondial împreună cu partenerii, inclusiv patru în Europa, arată G4Media.
Cu toate acestea, având în vedere că cererea de vehicule electrice este mai mică decât prognozau mulți producători auto, Mercedes-Benz a declarat la începutul acestui an că nu se așteaptă ca vânzările de vehicule electrificate, inclusiv hibride, să ajungă la 50% din total până în 2030 – cu cinci ani mai târziu decât prognoza sa anterioară din 2025.
Previziunea de 200 GWh s-a bazat pe presupunerea că toate vânzările anuale ale Mercedes-Benz, de aproximativ două milioane de vehicule, vor fi electrice până în 2030, a declarat luni Markus Schaefer, Chief Technology Officer (CTO).
„Mai este necesară capacitatea de 200 gigawați oră? Este o chestiune de calendar”, a spus el.
Constructorul auto a semnat un acord cu producătorul chinez de baterii CATL în 2022 pentru a primi celule de baterii de la fabrica de 100 GWh construită de firma chineză în Ungaria, deși nu a dezvăluit dimensiunea acordului.
De asemenea, va primi celule de la o fabrică de 40 GWh din Franța prin intermediul joint-venture-ului ACC, în care deține o participație de 30%. Planurile de a construi alte două fabrici ACC în Germania și Italia au fost suspendate luna trecută din cauza cererii scăzute de vehicule electrice. Mercedes-Benz are, de asemenea, furnizori în SUA și China.
„Suntem relativ flexibili. Ne vom gândi la următorii pași atunci când vom avea mai multă transparență cu privire la cerere”, a declarat Schaefer. Enumerând relațiile actuale ale constructorului auto cu furnizorii, acesta a adăugat: „Este suficient pentru a acoperi etapa următoare”.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grupul austriac PORR a adus peste 500 de muncitori la tunelurile "Daniela și Alina", pentru muncă nonstopMercedes-Benz nu a redus investițiile pentru electrificarea gamei sale de produse, iar Schaefer a declarat că nu investește sume semnificative în mașini cu motoare cu combustie, dincolo de actualizările planificate pentru alinierea vehiculelor sale la reglementările privind emisiile.
Cu toate acestea, CEO-ul Mercedes Benz, Ola Kaellenius, a declarat în februarie că societatea se va asigura că gama sa de motoare cu combustie va fi competitivă până în următorul deceniu pentru a satisface cererea.