Mercedes-Benz va aștepta să vadă dacă cererea de vehicule electrice se redresează înainte de a crește capacitatea de celule de baterii, vânzările de vehicule electrice prognozate ca fiind mai mici însemnând că nu va mai avea nevoie de capacitatea planificată inițial pentru 2030, a declarat șeful său tehnologic, scrie Reuters.
Constructorul auto german a declarat în 2022 că va avea nevoie de peste 200 gigawați oră (GWh) de capacitate de celule de baterie până la sfârșitul deceniului și a planificat să construiască opt fabrici de celule la nivel mondial împreună cu partenerii, inclusiv patru în Europa, arată G4Media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, având în vedere că cererea de vehicule electrice este mai mică decât prognozau mulți producători auto, Mercedes-Benz a declarat la începutul acestui an că nu se așteaptă ca vânzările de vehicule electrificate, inclusiv hibride, să ajungă la 50% din total până în 2030 – cu cinci ani mai târziu decât prognoza sa anterioară din 2025.
Previziunea de 200 GWh s-a bazat pe presupunerea că toate vânzările anuale ale Mercedes-Benz, de aproximativ două milioane de vehicule, vor fi electrice până în 2030, a declarat luni Markus Schaefer, Chief Technology Officer (CTO).
„Mai este necesară capacitatea de 200 gigawați oră? Este o chestiune de calendar”, a spus el.
CITEȘTE ȘI VIDEO Bucureștiul pregătește deschiderea unui nou bulevardConstructorul auto a semnat un acord cu producătorul chinez de baterii CATL în 2022 pentru a primi celule de baterii de la fabrica de 100 GWh construită de firma chineză în Ungaria, deși nu a dezvăluit dimensiunea acordului.
De asemenea, va primi celule de la o fabrică de 40 GWh din Franța prin intermediul joint-venture-ului ACC, în care deține o participație de 30%. Planurile de a construi alte două fabrici ACC în Germania și Italia au fost suspendate luna trecută din cauza cererii scăzute de vehicule electrice. Mercedes-Benz are, de asemenea, furnizori în SUA și China.
„Suntem relativ flexibili. Ne vom gândi la următorii pași atunci când vom avea mai multă transparență cu privire la cerere”, a declarat Schaefer. Enumerând relațiile actuale ale constructorului auto cu furnizorii, acesta a adăugat: „Este suficient pentru a acoperi etapa următoare”.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grupul austriac PORR a adus peste 500 de muncitori la tunelurile "Daniela și Alina", pentru muncă nonstopMercedes-Benz nu a redus investițiile pentru electrificarea gamei sale de produse, iar Schaefer a declarat că nu investește sume semnificative în mașini cu motoare cu combustie, dincolo de actualizările planificate pentru alinierea vehiculelor sale la reglementările privind emisiile.
Cu toate acestea, CEO-ul Mercedes Benz, Ola Kaellenius, a declarat în februarie că societatea se va asigura că gama sa de motoare cu combustie va fi competitivă până în următorul deceniu pentru a satisface cererea.