Vânzările Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a Daimler, au crescut, în 2015, cu 13,4%, la valoarea record de 1,87 milioane de mașini, susținute și de rezultatele favorabile înregistrate de producătorul auto pe piața din China, transmite Reuters.
Astfel, Mercedes a depășit, în acest an, producătorul Audi în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume. Audi, divizia de lux a Volkswagen, a înregistrat în 2015 o creștere a vânzărilor de 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini.
În luna decembrie, livrările Mercedes au urcat cu 9,1%, la 178.017 de automobile.
Avansul consemnat în 2015 s-a datorat, în mare parte, vânzărilor limuzinei Clasa C, care au crescut cu 40%, și evoluției favorabile a livrărilor în China, care a devenit, pentru prima dată, cea mai mare piață a producătorului auto.
În Europa, Mercedes a înregistrat o creștere a vânzărilor de 10,5%, în timp ce în China livrările au urcat cu 32,6%, la 373.459 de unități.
CITEȘTE ȘI General Motors a investit 500 de mil. dolari de într-o companie care rivalizează cu Uber, alături de care va dezvolta mașini fără șoferAnul trecut, Mercedes s-a situat pe locul trei în topul vânzărilor de mașini premium, în urma Audi, cu livrări de 1,65 milioane de vehicule, reprezentând un avans de 13% față de 2013.
Creșterea vânzărilor Audi în 2015 a fost, probabil, încetinită și de scandalul care afectează grupul Volkswagen, referitor la manipularea nivelului emisiilor poluante. Peste 2 milioane de mașini Audi vândute pe plan global au fost echipate cu un soft care asigura îndeplinirea standardelor referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în condiții normale.
BMW, care deține din 2005 titlul de cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial, va publica rezultatele pe 2015 abia luni. Reprezentanții Audi și Mercedes au declarat anterior că vor să depășească BMW până în 2020.