Mazda a reușit să crească pe piața din România, dar sub nivelul pieței

Mazda a reușit să crească pe piața din România, dar sub nivelul pieței
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 iul 2024

Mazda România a reușit să crească vânzările de pe piața românească, însă procentul este sub nivelul cu care a crescut piața auto în acest an. Cel mai vândut model al mărcii rămâne CX-30.

Mazda a livrat în acest an, în intervalul ianuarie – iunie, pe piața din România, un volum de 1.453 de autovehicule, în creștere ușoară, cu 3%, față de primele șase luni ale anului anterior.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Continental lansează o nouă investiție în România CITEȘTE ȘI FOTO Continental lansează o nouă investiție în România
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

„După ce volumul vânzărilor Mazda a atins un maxim istoric în România anul trecut, continuăm să avem un ritm susținut și un avans ușor și în primul semestru din 2024 față de același interval din 2023. Cele 1.453 de unități vândute ne-au menținut cota de 2% din piața de autoturisme înmatriculate.

Triada Mazda CX-30, Mazda3 și Mazda CX-5 a asigurat baza acestui rezultat pozitiv, în timp ce modele precum Mazda2 și MX-5 au avut creșteri importante. A doua jumătate a anului va fi marcată de sosirea în gamă a noii Mazda CX-80, un model complet nou, cu trei rânduri de scaune și până la șapte locuri. Mazda CX-80, un simbol al măiestriei japoneze, este deja disponibil pentru precomandă și în România”, a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda România.

SUV-ul compact CX-30, care de patru ani este cel mai vândut model al mărcii în România, își păstrează poziția de lider al vânzărilor, cu 415 unități livrate către clienții romnâni. Chiar dacă volumul nu este unul foarte mare, Mazda2 a reușit să-și dubleze vânzările în cele șase luni, ajungând la 78 de autoturisme vândute.

FOTO & VIDEO Fiat lansează noul Grande Panda electric, încă un concurent puternic pentru Dacia Spring, pe melodia \ CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Fiat lansează noul Grande Panda electric, încă un concurent puternic pentru Dacia Spring, pe melodia "Felicita"

În clasamentul celor mai vândute modele s-au mai aflat Mazda3 și Mazda CX-5 cu 351 și, respectiv, 338 de unități livrate. Mazda CX-60, cel mai nou și cel mai mare model de pe piața din Europa, s-a vândut în 120 de livrări în intervalul ianuarie-iunie. O creștere importantă a avut și Mazda MX-5, care a totalizat 19 modele vândute, în creștere cu 73% față de perioada anterioară.

Mazda a înregistrat în 2023 cel mai bun rezultat din istoria prezenței mărcii pe piața din România, cu un total de 2.822 de autovehicule înmatriculate, în creștere cu 14% față de anul anterior. SUV-ul compact Mazda CX-30 a fost pentru al patrulea an la rând cel mai vândut model, cu 831 de unități livrate către clienții din România, în timp ce CX-5 a vândut peste 700 de exemplare.

Importurile și distribuția mașinilor Mazda în România sunt realizate de o reprezentanță a companiei nipone, care se subordonează Mazda Austria GmbH.

viewscnt
Afla mai multe despre
mazda romania
vanzari mazda