Dacia a derulat în această lună primele teste internaționale cu versiunea modificată a modelului Spring facelift, care a trecut printr-un proces consistent de redesenare, dar și printr-o dietă care a eliminat unele echipamente standard.
Presa internațională a testat în premieră modelul Dacia Spring revizuit, adică trecut printr-un facelift care, de data aceasta, a fost mai pronunțat decât obișnuiesc producătorii auto.
Practic, a fost schimbat designul, pentru a fi ceva mai modern, lucru care a putut fi deja văzut la Salonul de la Geneva. Practic, cele mai multe dintre panourile de tablă au fost mai mult sau mai puțin modificate, pentru a aduce o formă exterioară mai simplă, mai puțin apropiată de ideea de crossover, așa cum era până acum Spring.
O modificare majoră a fost introdusă la faruri, acolo unde au fost utilizate LED-uri de nouă generație, care au creat litera Y într-un stil mai modern decât cel anterior. Un detaliu mai puțin explicabil este harta orașului Wuhan, care se regăsește stilizată pe partea frontală a mașinii, parcă pentru a reaminti clienților că mașina este produsă în China, în uzina Dongfeng din acest oraș.
La interior, schimbările sunt și mai avansate, pentru că a fost redesenat întreg bordul, sistemul de afișaj, consola centrală, pentru a fi în pas cu restul gamei. Din păcate, plasticul utilizat pe bord nu este de cea mai bună calitate, dar arhitectura în ansamblu este mai plăcută, iar dimensiunile display-ului au crescut.
Vestea proastă este însă că acest echipament nu mai este oferit în standard pe echiparea cea mai ieftină, astfel că șoferii care aleg această versiune, Essential, sunt nevoiți să folosească direct telefonul pentru navigație sau pentru muzică. Jurnaliștii care au testat mașina recunosc calitatea slabă a materialelor la interior (Autocar: „Interiorul reproiectat, deși nu folosește materiale extraordinar de plăcute, prezintă câteva accente de design interesante”).
CITEȘTE ȘI Tesla amână lansarea robotaxi-urilorTot o noutate este și volanul reglabil, doar pe înălțime - nu și pe adâncime - care a lipsit pe acest model până acum și a fost criticat de clienți. De altfel, Dacia spune că mașina a primit o nouă coloană de direcție, mai precisă, cu setări mai bune ale răspunsului, care aduce o rază de bracaj mai mică (4,80 metri).
Pentru a putea comanda o altă culoare decât alb, clienții vor fi nevoiți să plătească în plus, așa cum vor trebui să plătească și pentru AC și geamuri electrice spate.
CITEȘTE ȘI FOTO Primăria Capitalei anunță continuarea lucrărilor de recuperare a Hanului Solacolu: Nu mai puțin de 700 de tone de deșeuri au fost scoase din subsolul corpului principal de clădireÎn privința trenului moto-propulsor, schimbările sunt minime spre zero, având în vedere că s-au păstrat aceleași motoare și aceeași baterie. Diferențele sunt date de combinațiile acestora în funcție de versiunile de echipare, motorul de 65 CP fiind acum disponibil pe mai multe versiuni. O modificare este și apariția modului de rulare B (break), care permite o regenerare mai accentuată a energiei la frânare, în comparație cu modul D, standard. Și maneta de schimbare de modurilor de rulare este nouă, înlocuind rotița anterioară.
Din punct de vedere dinamic nu s-a schimbat nimic: motorul de 45 CP are nevoie de 19,1 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar cel de 65 CP de „numai” 13,7 secunde. Nu e puțin, dar pentru un mers urban, nu e atât de relevant, precum e pentru o mașină cu care pleci la drum lung.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Fiat lansează noul Grande Panda electric, încă un concurent puternic pentru Dacia Spring, pe melodia "Felicita"La capitolul asistență, Spring a primit tot ce era obligatoriu la nivel de ADAS, ca urmare a intrării în vigoare a normelor GSR2: frânarea automată de urgență (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).
Consumul de energie declarat oficial de producător este de 14,6 kWh/100 km, mai mare decât cel declarat anterior acestui facelift, iar autonomia este una singură, indiferent de motorizare, 220 km, cu 10 km sub cea declarată la lansarea versiunii din 2021.
CITEȘTE ȘI Veniturile trimestriale ale PepsiCo au dezamăgitO noutate absolută pentru acest model este adaptorul de încărcare V2L, care permite utilizarea energiei din baterie pentru diferite aparate electrice de mică putere. Acesta este oferit, însă, doar pe versiunea Extreme. O altă noutate este și apariția frunk-ului, adică a suportului pentru cablul de încărcare, prevăzut la motor, sub capotă.
Ca minusuri, rămân scaunele fără reglaj pe înălțime, astfel încât persoanele cu o statură mai mică nu au cum să-și îmbunătățească vizibilitatea. De asemenea, observațiile din acest prim test includ același zgomot de rulare, din cauza unei proaste antifonări. Viteza de încărcare mică rămâne și ea un handicap pentru acest model, care are nevoie de mai multe ore pentru a-și încărca bateria, indiferent de tipul stației utilizate.
Cele mai serioase neajunsuri ale acestui model rămân însă autonomia extrem de redusă, care practic face dintr-o călătorie lungă o aventură, și nivelul minim de siguranță, pe care Dacia și l-a asumat încă de la început și care a fost apreciat de EuroNCAP cu o singură stea, adică la nivelul mașinilor de acum 20 – 30 de ani.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Negocieri pentru a aduce marile lanțuri Accor și InterContinental la Băile FelixCa plusuri au fost remarcate direcția, mai precisă și cu un feedback mai bun, anvelopele de 15 (standard pe Extreme) și confortul suspensiei, care însă aduce și un dezavantaj: ruliul pronunțat, la viraje.
Concluziile jurnaliștilor din Europa sunt destul de apropiate când spun că Dacia Spring rămâne o mașină electrică foarte bună pentru naveta zilnică, poate oferi o primă experiență electrică celor care sunt curioși, are un consum foarte mic și este astfel prietenoasă cu bugetul familiei, dar este complet nerecomandată pentru drumuri lungi, concedii sau alte călătorii care depășesc autonomia de 150 km.