Activitatea de transport în regim de taxi va putea fi efectuată cu autovehicul din categoria autoturisme cu până la maximum 9 locuri, față de cel mult 5 locuri, cum prevede legea acum.
Măsura este prevăzută într-un proiect legislativ adoptat luni de senatori și care, pentru a intra în vigoare, mai trebuie adoptat de deputați și promulgat.

De ce este important: Conform legislației în vigoare, taxi-ul este definit drept ”autovehicul din categoria autoturisme cu până la maximum 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto, sau autovehicul de transport de mărfuri cu o masă maximă totală autorizată care nu depășește 3,5 tone, care, pe baza autorizației taxi, poate executa transport de persoane, mărfuri sau bunuri in regim de taxi”.
Mai este important: La finele lunii iunie, Parlamentul a adoptat, prin votul final al deputaților, un proiect de lege care prevede pentru activitățile de transport alternativ/rideharing, precum Uber, Bolt sau Yango, autorizarea autovehiculelor care au cel mult 9 locuri. Ca și în cazul taximetriei, o condiție impusă anterior pentru activitățile de transport alternativ/ridesharing era ca autovehiculul autorizat să aibă cel mul 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto.

Chiar a doua zi de la decizia Parlamentului, a fost înregistrată noua propunere legislativă, ai cărei ințiatori amintesc că la art. 3, pct. 2 al Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, autoturismul este definit ca: autovehicul cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de persoane, care are cel mult 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto.
”Serviciile de taxi sunt asimilate serviciilor de transport. Pentru asigurarea unui regim concurențial echilibrat și stabilirea unui regim nediscriminatoriu a modurilor de transport utilizate pentru transportul de persoane în mediul urban, trebuie eliminate discriminarea și îngrădirea accesului la piața transportului în regim de taxi a posesorilor de autovehicule care se încadrează în definiția autoturismului așa cum este aceasta stabilită de O.G. nr. 27/2011, cu modificările și completările ulterioare”, subliniază autorii proiectului.

Prin urmare, proiectul de lege prevede că autovehiculul cu care se efectuează activitatea în regim de taxi este ”autovehicul din categoria autoturisme cu până la maximum 9 locuri, inclusiv locul conducătorului auto, sau autovehicul de transport de mărfuri cu o masă maximă totală autorizată care nu depășește 3,5 tone, care, pe baza autorizației taxi, poate executa transport de persoane, mărfuri sau bunuri in regim de taxi”.