Europa ar putea asista la o premieră în industria auto, cu o mașină a unei mărci chineze vândută în Europa cu sigla unei mărci locale. Este vorba despre Leapmotor, care a venit în regiune sub coordonarea Stellantis, care este și acționar al companiei chineze. Leapmotor și-a lansat primele modele deja pe piața europeană, atât un mic vehicul de segment A, complet electric, cât și un SUV, iar extidnerea gamei continuă.
Cu toate astea, atragerea de noi clienți europeni este greoaie, pentru că europenii sunt în continuare reticenți la produsele chinezeși, iar principalul criteriu pentru care ar alege o mașină din China, prețul, nu este deocamdată acolo unde se așteaptă europenii.
Soluția pe care au gândit-o șefii Stellantis este să folosească una dintre cele 12 mărci pe care le are în portofoliu și astfel să transforme brusc mașinile Leapmotor într-unele care să genereze încredere clienților din Europa și pentru care să fie dispuși să plătească prețuri mai mari.
Este vorba despre Opel, care în acest moment este poziționată în portofoliul Stellantis în zona de mărci accesibile, cu tehnologii medii spre top. S-a remarcat în ultimii ani prin lansarea de modele electrice cu un design plăcut, pe platforme modulare ale grupului, și asta la prețuri destul de populare.
Profilul Opel ar fi potrivit pentru mașinile Leapmotor, echipate cu platforme de ultimă generație, cu propulsie electrică. În plus, modelul B10 de la Leapmotor este pregătit să fie produs în Spania, în uzina Stellantis din Zaragoza, ceea ce înseamnă că o mașină Opel asamblată pe aceeași linie de fabricație va putea să genereze și sinergiile necesare astfel încât să poată fi vândută la un preț accesibil, fără taxe vamale și fără alte restricții de subvenție în Europa.
Managementul Stellantis analizează în prezent această opțiune, potrivit informațiilor publicate de presa germană, care susține că lansarea ar putea avea loc chiar anul viitor, odată cu versiunea europeană a lui B10.
În prezent, Stellantis derulează investiții pentru modernizarea fabricii din Zaragoza, în paralel fiind construită și o uzină de baterii, împreună cu CATL. Aici sunt deja produse modelele Opel Corsa și Mokka, precum și Citroen C3 Aircross.
Leapmotor International, compania care exportă mașinile mărcii Leapmotor din China către piețele internaționale, este un joint-venture între Stellantis și producătorul chinez, în care Stellantis deține deja 20%.
Planurile Leapmotor urmăresc un volum de peste 50.000 de vehicule vândute pe piețele internaționale, în 2025, cele mai multe în Europa, dar volumul nu se ridică deocamdată la nivelul așteptărilor.













