Numărul de mașini de pe șosele în Etiopia este încă destul de scăzut, aproximativ 1,2 milioane în total - sau o mașină la 1.000 de oameni, dar aproximativ 100.000 de autovehicule sunt electrice. Guvernul etiopian speră însă ca numărul acestora să crească de patru ori până în 2032, relatează CNN.
Acest lucru se datorează în mare parte faptului că guvernul etopian a făcut pasul extraordinar la începutul acestui an de a interzice importul tuturor vehiculelor de pasageri alimentate cu benzină – devenind prima națiune din lume care a făcut acest lucru.
De asemenea, Etiopia a redus efectiv taxele vamale pentru mașinile electrice importate: taxa pe vehiculele pe benzină era de până la 200% înainte de a fi interzise, în timp ce taxa de import pentru vehiculele electrice complet asamblate este de doar 15%, potrivit ministerului de finanțe al țării.
CITEȘTE ȘI Cantitatea de deșeuri descoperite la intrarea în țară s-a dublat în primele 7 luniTarifele mai mici stimulează, de asemenea, producția locală de autovehicule electrice. Sute de automobile au fost asamblate de Belayneh Kindie Group din Etiopia folosind piese importate din China. Besufekad Shewaye, managerul companiei, a declarat pentru CNN că tarifele de import sunt ”aproape zero la sută” pentru piesele de vehicule electrice care sunt asamblate în Etiopia.
”În prezent, majoritatea proprietarilor de vehicule preferă autovehiculele electrice, în special vehiculele ușoare”, a spus Shewaye. ”Cererea crește de la o zi la alta.”
Etiopia se bazează pe autovehiculele electrice și pentru că importul de combustibil este scump, iar 96% din electricitatea țării provine din hidroenergie curată – un câștig dublu pentru finanțele țării și mediul înconjurător.
”Sunt într-adevăr o țară cu energie curată”, a spus Jane Akumu, funcționar în Kenya la Programul Națiunilor Unite pentru Mediu. ”De ce să imporți petrol dacă ai electricitate locală pe care o poți folosi efectiv pentru autovehiculele tale?”