Germania a dat undă verde procesului de re-echipare a motoarelor diesel mai vechi cu filtre anti-poluare, pentru a evita interdicția de circulație în orașele mari, însă constructorii nu sunt încântați de această soluție.
Germanii care dețin automobile diesel mai vechi de Euro 5 ar putea rezolva problema interdicției de circulație în tot mai multe orașe din țară prin aplicarea unui nou sistem de purificare/filtrare la mașini, potrivit unei decizii a Guvernului Germaniei, după cum anunță presa germană. Decizia se suprapune, însă, peste o stare de nemulțumire a constructorilor germani de automobile, care ar prefera să vândă mașini noi, în loc să fie obligați să le echipeze pe cele vechi cu diverse dispozitive.
Organizațiile de mediu și cele care protejează interesele consumatorilor sunt împărțite. În imp ce o parte susține că aceste „retrofits”, re-echipări cu sisteme suplimentare, sunt ineficiente, alții sunt de părere că nu pot fi comparate costurile, mult mai mici în cazul acestei soluții de ultimă oră.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministerul federal al Transporturilor a publicat un document prin intermediul căruia sunt stabilite normele pe baza cărora constructorii pot instala dispozitive de îmbunătățire a evacuării mașinilor diesel. Ministrul Andreas Scheuer a declarat că este rândul industriei auto să dezvolte astfel de sisteme care să asigure o reducere a emisiilor de noxe pentru aceste mașini.
Una dintre companiile producătoare de sisteme de evacuare a spus că dacă sistemul de certificare a dispozitivelor va decurge normal, ar putea livra kit-urile de evacuare în 2019.
Asociația Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a remis o decalrație prin care precizează că germanii ar trebui să cumpere mașini noi, în loc să cheltuiască bani pe niște sisteme costisitoare care să fie instalate pe mașinile vechi. „Nu putem garanta pentru un vehicul pe care au fost aplicate instalții de purificare de la terți” a spus președintele VAD, Bernhard Mattes, într-un interviu din Die Welt. Acesta a subliniat că proprietarul mașinii și cel care construiește dispozitivul vor răspunde pentru siguranța mașinii.
Germania se confruntă cu un val de decizii marilor orașe de a interzice circulația mașinilor diesel mai vechi de Euro 5 pe diferite străzi. Deciziile vin după ce instanțele au permis acest lucru, la cererea unor organizații de mediu. Potrivit statisticilor, circa 12 - 13 milioane de vehicule cu motoare diesel vechi ar putea fi interzise în orașe, deoarce nu dispun de motorizări diesel nepoluante.