Renault a anunțat în ședința de bilanț pentru primele șase luni ale anului că a obținut o marjă de profit record, în ciuda provocărilor create de cursurile de schimb nefavorabile.
Compania Renault Group a reușit să-și crească profitabilitatea la 6,4% din venituri, în creștere de la 6,2% anul trecut, cu un rezultat net de 1.9 miliarde euro, mai mare cu 5,2% decât în 2017. Este cel mai ridicat nivel din istoria companiei, după cum anunță reprezentanții Renault.
Încasările totale ale Groupe Renault au crescut cu 1,4%, la 29,99 miliarde euro, chiar dacă veniturile au fost afectate de prețurile materiilor prime. Monedele din America de Sud și cea de Nord au influențat negativ costurile companiei. Veniturile sectorului auto au scăzut ușor, cu 0,5%, la 26,87 miliarde euro. Veniturile nete operaționale s-au ridicat la 1,734 miliarde, cu 3,1% mai mici decât în 2017.
Potrivit CEO-ului Carlos Ghosn, marja de profit a fost rezultatul unei strategii a diversificării regionale.
Estimările companiei pentru finalul acestui an vizează o creștere a veniturilor și menținerea unei marje de peste 6 procente. Introducerea noilor teste WLTP ar putea influența cifrele la finalul anului.
Vânzările Renault vor fi afectate și de relația cu Iranul, unde Renault a avut vânzări de 160.000 de untiăți în 2017. Anterior, planurile companiei vorbeau despre un nivel de 250.000 unități vândute anual în Iran, până în 2022. În urma sncțiunilor impuse de SUA Iranului, Renault și ceilalți producători francezi au suspendat orice activitate.
Datele la jumătatea anului arată și o scădere a veniturilor provenite din participațiile deținute de Renault în cadrul Nissan. Contribuția constructorului japonez a scăzut cu 38% față de anul trecut, la un total de 805 milioane de euro, față de 1,2 miliarde în 2017.
CITEȘTE ȘI Alianța Renault Nissan Mitsubishi, vânzări record la nivel global în primele șase luni, cu ajutorul mărcii Dacia, care a ajuns la o pondere de 7% din AlianțăRenault nu a dat publicității date privind contribuția Automobile Dacia SA la rezultatele financiaare ale companiei. Recent, acționarii Renault Commerciale Roumanie au aprobat distribuirea profitului obținut în 2017 pe piața românească, circa 10 milioane de euro, sub formă de dividende. În același timp, Automobile Dacia a anunțat că profitul din 2017 s-a ridicat la 120 milioane de euro. Dat fiind faptul că în 2018 Dacia are vânzări în creștere, este de așteptat o contribuție majorată a afacerilor din România la profitul Renault Group.