Marca Volkswagen a anunțat o creștere de 8 procente a livrărilor din primele 9 luni ale anului, marcând astfel revenirea treptată față de prima parte a anului, când marca înregistrase scăderi sistematice.
Volkswagen, brandul de autoturisme parte a grupului cu același nume, a atins un volum de 4,49 milioane de vehicule vândute în acest an, în intervalul ianuarie – septembrie, cu o creștere de 3 procente față de perioada similară din 2016. Marca începe să-și consolideze rezultatele din acest an, după ce începutul anului adusese scăderi ritmice, în special din cauza Chinei și a țărilor emergente, dar și a pieței de origine, Germania.
Livrările din septembrie au crescut cu 8%, la 593.700 de autovehicule, ceea ce a ajutat la recuperarea scăderilor din lunile slabe. Practic, luna septembrie a fost un record pentru vânzările mărcii VW la nivel global, precum și pentru mai multe piețe pe care marca este prezentă, precum China, Canada, Chile, Poland, Suedia sau Slovacia.
Potrivit reprezentanților companiei, sunt semne de creștere și pe piața din Germania, unde pe primele 9 luni, marca înregistra o scădere de peste 7 procente. Aici, spune Jurgen Stackman, șeful vânzărilor din boardul VW, comenzile plasate de clienți sunt mai mari decât cele din luna anterioară, astfel că sunt motive de optimism.
Pe regiuni, Europa este una din cele mai mari piețe pentru VW (a doua după China), cu 158.500 vehicule în septembrie, încă pe minus (-1,1%), din cauza Germaniei. În timp ce Europa de Vest înregistrează deocamdată o scădere, Europa Centrală și de Est (inclusiv Rusia), are o creștere de peste 15%.
America de Nord, cu 53.800 vehicule, a avut un rezultat cu 18% mai mare, față de cel din 2016, fiind vizibile introducerea noilor SUV-uri Atls și Tiguan Allspace. Detaliat, SUA au atras cele mai multe vânzări, cu 32.100 vehicule, 33% mai multe, în timp ce Canada a generat vânzări pentru numai 7.600 de autoturisme VW.
America de Sud a înregistrat 37.900 de unități vândute, o creștere uimitoare de 84 de procente, îndeosebi datorită Braziliei, care anul trecut s-a confruntat cu o cădere dramatică a vânzărilor.
În fine, cea mai mare piață, China, a adus un volum de vânzări de 310.500 vehicule, mai mult de jumătate din autovehiculele fabricate sub marca VW fiind livrate pe această piață. Creșterea este de bun augur, chiar dacă de numai 7 procente, astfel că a fost înregistrat cea mai bună lună din istoria VW în China. Vectorii creșterii au fost tot SUV-urile, printre care familia Tiguan și noul Teramont, produs pentru piața locală.
Rezultatele nu cuprind VW Comerciale, care ridică volumul vânzărilor cu sigla VW la circa 1,2 milioane de vehicule în septembrie.