Deși a încercat să copieze modelul de business al Tesla, dar și filosofia bazată pe automobile electrice și scumpe, Fisker pare că nu și-a găsit drumul și soluțiile corecte, motiv pentru care astăzi este la un pas de intrarea în insolvență.
Acțiunile producătorului auto Fisker au fost suspendate de la tranzacționare săptămâna aceasta, din cauza scăderii abrupte a prețului, care a ajuns aproape de zero. Anunțurile oficiale ale companiei, referitoare la faptul că negocierile privind un parteneriat cu un alt producător auto au eșuat, au generat o accelerare a vânzărilor de acțiuni, asta după ce șefii companiei declaraseră că se află în dificultate cu resursele financiare.
Analiștii spun că un faliment este doar o chestiune de timp, având în vedere că nu există soluții miraculoase care să poată rezolva situația în care se află compania.
Deși modelul Ocean, cu care Fisker a încercat să rivalizeze Tesla Model Y, are o mulțime de calități și a fost apreciat de clienți și jurnaliști, ecuația producției acestui model a devenit negativă, din cauza costurilor mari de producție, generate de faptul că mașina este produsă în colaborare cu Magna, în Austria.
În plus, frânarea pieței de mașini electrice și creșterea exponențială a competitorilor din segmentul SUV-urilor electrice au condus și mai mult la probleme de vânzări.
Pe de altă parte, lipsa unei game de produse extinse, care să-i permită sinergii de producție, prin folosirea de platforme comune și componente, a fost încă o povară financiară pentru Fisker, care și-a lansat mașina în plină stagnare a pieței de mașini electrice.
Henri Fisker, designerul danez care a avut o dispută judiciară cu Elon Musk pe seama brevetelor Tesla Roadster, este deja la al doilea eșec, după modelul Karma, iar un posibil faliment al companiei va face și mai dificilă o nouă repornire a afacerilor cu automobile.