Operatorul aerian german Lufthansa urmează să cumpere o participație de 40% la ITA Airways, succesoarea Alitalia, iar un acord ar putea fi dezvăluit săptămâna viitoare, a informat sâmbătă cotidianul italian Il Foglio, transmite Reuters, citată de News.ro.
ITA Airways a început să efectueze zboruri pe 15 octombrie, cu aproape 2.300 de angajați și cu o flotă mai mică de jumătate decât cea operată de Alitalia, fostul transportator național italian cu o istorie de 75 de ani, care a trecut printr-o serie de restructurari și schimbări de proprietari.
Ziarul nu a publicat un preț pentru înțelegere, dar a spus că cele două companii sunt foarte aproape de a ajunge la un acord asupra unor termeni cheie, cum ar fi rolul aeroportului Fiumicino din Roma ca hub pentru zboruri directe către Africa și unele rute către Americi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un purtător de cuvânt al ITA a declarat sâmbătă că membrii conducerii de top a companiei aeriene vor prezenta un plan strategic consiliului de administrație al companiei, pe 31 ianuarie.
În zilele următoare, viitorii ofertanți sau parteneri vor avea acces la documentele financiare, pentru evaluarea valorii firmei.
Lufthansa a refuzat să comenteze.
Informația a apărut după ce surse au declarat pentru Reuters, pe 12 ianuarie, că ITA a fost în contact cu Lufthansa, British Airways și Delta Air Lines pentru formarea unui parteneriat, spunând că discuțiile oficiale ar putea începe până la sfârșitul lunii martie.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa a declarat la acel moment că transportatorul german este deschis posibilității unui parteneriat cu ITA. Delta a negat că plănuiește să investească în ITA. Guvernul german deține în prezent 14% din acțiunile Lufthansa, în urma unui plan de salvare oferit la apogeul pandemiei de coronavirus din 2020, și intenționează să-și vândă participația până în octombrie 2023 cel târziu.
Grupul a fost salvat de la faliment de Germania, Elveția, Austria și Belgia, cu 9 miliarde de euro, un sprijin financiar aprobat de Comisia Europeană.
Un purtător de cuvânt al Ministerului german al Economiei a refuzat să comenteze articolul ziarului italian.
O înțelegere cu ITA ar fi supusă aprobării Comisiei Europene, a spus Il Foglio.