Lufthansa și guvernul german au ajuns luni la un acord pentru un plan de salvare a operatorului aerian în valoare de 9 miliarde de euro, relatează CNBC.
Compania a negociat cu guvernul timp de mai multe săptămâni un ajutor care să îi permită să facă față unei perioade lungi de trafic aerian scăzut, dar Lufthansa nu reușea să cadă de acord asupra participației care ar trebui cedată statului în schimbul sprijinului financiar, scrie News.ro.
Ministerele de Finanțe și Economiei au arătat luni că Lufthansa era o companie solidă înainte de epidemia de coronvirus, era profitabilă și avea perspective bune, dar că a început să aibă probleme din cauza pandemiei.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Producătorul american Sage, controlat de grupul japonez Asahi Kasei, preia afacerea cu materiale textile pentru interioare auto din România a AdientCompanii concurente precum grupul franco-olandez Air France-KLM și American Airlines, United Airlines și Delta Air Lines au solicitat la rândul lor ajutoare de stat.
Planul prevede ca statul german să preia o participație de 20% la Lufthansa, pe care intenționează să o vândă până la sfârșitul anului 2023. Germania va cumpăra acțiuni noi la o valoare nominală de 2,56 de euro pe unitate, pentru un total de circa 200 de milioane de euro.
Potrivit Lufthansa, acordul prevede suspendarea plății dividendelor și limitarea câștigurilor membrilor conducerii. Guvernul va deține două locuri în consiliul de administrație, dintre care unul va fi membru în comisia de audit.
Ministrul de Finanțe Olaf Scholz a spus că programul de salvare ”este o soluție foarte, foarte bună”, care ține cont de nevoile companiei și ale contribuabililor.
”Sprijinul pe care îl acordăm este pentru o perioadă limitată”, a adăugat ministrul.
Guvernul va mai injecta 5,7 miliarde de euro în capital fără drept de vot, numit participație tăcută. O parte a acestuia poate fi convertită într-o participație suplimentară de 5%, dacă plățile cuponului vor fi ratate, sau pentru protejarea companiei de o preluare.
Participația tăcută va avea un cupon de 4% în 2020 și 2021 și va crește la 9,5% până în 2027, pentru a încuraja rambursarea.
Separat, Lufthansa va primi un împrumut în valoare de 3 miliarde de euro din partea băncii de stat KfW și a unor bănci private, pe termen de trei ani.
Acordul de salvare depinde de aprobarea acționarilor și a Comisiei Europene.