Cea mai înalta instanță de drept comun din Germania a condamnat luni producătorul auto Volkswagen să ramburseze, parțial, un client care a cumpărat un automobil echipat cu un motor diesel trucat, o decizie care ar putea stabili un precedent pentru alte mii de cazuri care au apărut în urma scandalului Dieselgate, informează AFP.
În replică, Volkswagen a anunțat într-un comunicat că va propune soluții amiabile pentru a soluționa o mare parte din cele 60.000 de proceduri individuale care sunt în prezent pe rol în Germania, scrie Agerpres.
Herbert Gilbert, 65 de ani, un reclamant din landul Rhineland-Palatinate a încercat să obțină de la Volkswagen întreaga sumă de 31.500 de euro pe care el a plătit-o în 2014 pentru a achiziționa un automobil second hand Volkswagen Sharan. Un an mai târziu, în luna septembrie 2015, a izbucnit scandalul Dieselgate după ce Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Prin echiparea automobilelor sale cu un software capabil să falsifice rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Volkswagen a "înșelat cu bună știință și sistematic, timp de mai mulți ani, autoritățile, într-o optică de profitabilitate", a apreciat judecătorul Stephan Seiters. În aceste condiții, cei care au cumpărat autovehicule implicate în scandalul Dieselgate au dreptul, în principiu, să primească despăgubiri, a decis cea mai înalta instanță de drept comun din Germania.
Cu toate acestea, suma care trebuie plătită de Volkswagen motoriștilor germani depinde de kilometrajul mașinii, ceea ce înseamnă că est exclusă o rambursate integrală a prețului de achiziție, a precizat Curtea Federală de Justiție.
Această decizie deschide calea pentru alți câțiva mii de deținători de autovehicule Volkswagen din Germania să solicite la rândul lor despăgubiri.
În luna februarie a acestui an, Volkswagen AG a ajuns la un acord cu Federația Asociațiilor de Consumatori din Germania (VZBV) și a acceptat să plătească 830 de milioane de euro pentru a evita un proces colectiv. Cei 830 milioane de euro vor fi împărțiți între cei aproximativ 260.000 de șoferi care au dat VW în judecată. Suma exactă va depinde de model și de anul de fabricație al mașinii.
Anterior, Volkswagen a ajuns la înțelegeri în valoare de 25 de miliarde de dolari în SUA și alte țări.