Livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele șapte luni ale acestui an, o creștere de 15,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, livrările de autoturisme urcând cu 13,4%, informează Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Cu un volum total de 66.054 unități vândute în primele 7 luni ale anului 2015, consemnăm față de perioada similară din 2014, o creștere totală importantă, de 15,8%, in scadere totusi, fata de luna precedenta a anului curent, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu +13,4%.
Reprezentanții APIA semnalează că, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, se manifesta o tendință de creștere a importurilor de autoturisme rulate care înregistrează, în primele șapte luni ale anului 2015, un avans de 13,4%, comparativ cu perioada similară din 2014.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Peste 76% (circa 103.000 unități) dintre acestea au o vechime de cel puțin opt ani, vârsta la care vehiculele existente în parcul auto național pot fi casate prin Programul Rabla. În luna iulie 2015, s-au produs 39.406 de autovehicule, cu o creștere semnificativă, de 13,3%, față de luna precedentă. În primele șapte luni ale anului 2015, producția totală a fost de 251.839 unități, în creștere cu 2,3% comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut.
Dintre acestea, 221.335 au fost produse de către Dacia și 30.504 de către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 104.268 unități (cu 4,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2014), urmate de Dacia Logan (51.712 unități, în scădere cu 5,6% față de aceeași perioadă a anului 2014), Dacia Sandero (40.493 unități, cu 36,4% mai mult decât în 2014), Ford B-MAX (30.504 unități, cu 16,5% mai puțin decât în 2014), și Dacia Logan MCV (24.862 unități, cu 3,4% mai puțin decât în 2014).
În ceea ce privește exporturile, cu cele 228.306 unități exportate în aceste prime șapte luni ale anului 2015, se consemnează o creștere totală de 0,2% față de perioada similară din 2014, comparativ cu situația la șase luni, când se înregistra o scădere de 0,6%. Cel mai exportat model în primele 7 luni din 2015 a fost Dacia Duster (99.707 unități), urmat de Dacia Logan (38.186 unitati) și de Dacia Sandero (36.350 unități). Aproape 91% din producția națională realizată în primele șapte luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 93% cât se înregistra anul trecut în aceeași perioadă.
Vânzările au crescut cu 15,8% în primele șapte luni ale acestui an, înregistrându-se un volum total de 66.054 unități vândute.
La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 19.822 de unități (36,5% din total), urmată de Volkswagen cu 5.192 unități (9,6%), Skoda 4.896 unități (9%), Ford 3.434 unități (6,3%), Renault 3.369 unități (6,2%), și Opel, 1.928 unități (3,6%).
Pe modele, cu cele 9.341 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele șapte luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.868 unități, Dacia Sandero, cu 3.617 unități, Skoda Octavia, 2.244 unități și Dacia Logan MCV, cu 1.833 unități.
În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere care, la șapte luni, ajunge la 54%, în continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piață) și mai mică decât cea din 2014 (54,6%).
În ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice, în primele șapte luni ale acestui an au fost vândute 246 de unități (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când au fost vândute 129 unități, doar 2 fiind electrice.
În privința normei de poluare a autoturismelor comercializate, se poate observa faptul că, deși Euro6 devine obligatorie la înmatriculare de la 1 septembrie 2015, sunt mărci care deja oferă modele dotate cu astfel de motorizări. Mai concret, din totalul autoturismelor vândute în primele șapte luni din 2015, circa 19,4% sunt echipate cu motoare Euro6 (10.521 unități), în timp ce, după perioada similară din 2014, acest procent era de numai 4% (1.897 unități). După țara de proveniență, 34,5% sunt de proveniență autohtonă, 17% sunt importate din Germania, 9,9% din Cehia, 7,8% din Spania și 7,2% din Franța.
Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut, în aceste luni din 2015 cu 22,2% față de aceeași perioadă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mult mai mică, respectiv de 9,2%.