Autoritatea de reglementare a piețelor de capital din Germania analizează procesul de achiziție de acțiuni Daimler realizat de miliardarul chinez Li Shufu, fiind suspect că a încălcat legislația privind publicitatea achiziției.
Li Shufu, fondator și președinte al constructorului chinez de automobile Geely, cel care a surprins în luna februarie anunțând că a cumpărat aproape 10% din acțiunile Daimler AG, este subiectul unei anchete realizată de BaFin, autoritatea care reglementează piețele de capital germane. Motivul este o posibilă întârziere în anunțarea achizițiilor, după cum susține Automotive News, care citează surse din interiorul autorității.
Omul de afaceri chinez, care a încercat anul trecut să negocieze cu Daimler o emisiune de acțiuni specială pentru el și care a fost trimis pe piața de capital de producătorii mașinilor Mercedes-Benz, a angajat consultanții de la Morgan Stanley și a încheiat procesul la sfârșitul lunii februarie, când a anunțat că a investit în total 9 miliarde de dolari pentru 9,96% din acțiuni. Potrivit legislației piețelor de capital, investitorii sunt obligați să comunice depășirea pragurilor de 3%, 5% și 10% de acțiuni cu drept de vot cumpărate la companiile listate.
Potrivit sursei, ar putea fi vorba doar de o zi întârziere în anunțul făcut de compania care s-a ocupat în numele lui Shufu de achiziție, însă amenda poate ajunge de la 2 la 10 milioane de euro, în funcție de tipul investotorului, dacă este privat sau companie, sau chiar la 5% din veniturile anuale.
Informații publicate de Reuters arată că BaFin ar fi cerut Morgan Stanley să corecteze un formular de publicitate pe care consultanții îl depuseseră deja.
Niciuna din părțile posibil implicate nu a făcut o declarație oficială pe marginea subiectului, cu excepția celor de la Geely, care au spus că piața de capital a fost permanent informată despre numărul de acțiuni cu drept de vot cumpărate.
Se pare că întreg dealul încheiat de șeful Geely cu grupul de bănci și consultanți a avut ca scop achiziția într-o formă care să poată permite comincarea cu întârziere a achiziției, astfel încât procesul să nu fie blocat de companie sau de ceilalți acționari.
Prima informație, bazată pe surse, a fost publicată de Reuters pe 9 februarie, însă achiziția s-a derulat timp de mai multe luni, până s-a ajuns la pachetul de 9,96%.
Li Shufu este, în acest moment, cel mai mare investitor privat al Daimler. El deține Geely, marca auto chineză parte a unui grup industrial privat. LA rândul său, Geely este proprietar al companiei suedeze Volvo Cars, un competitor direct al Mercedes-Benz.