Constructorul italian de automobile sportive Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condițiile în care cei mai bogați consumatori nu dau semne că ar fi afectați de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
"Este puțin prea devreme să venim cu o prognoză, dar nu avem semnale de încetinire pe piață", a declarat directorul general Stephan Winkelmann la o întâlnire cu jurnaliștii, potrivit Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, producătorul italian de super-caruri a vândut un număr record de peste 10.000 de autovehicule, după ce a lansat Revuelto, primul său model de tip plug-in hybrid, și a acumulat comenzi pentru următorii doi ani. Lamborghini a decis să introducă lent vehicule electrice, primul model pe baterie urmând să apară abia în 2028, doi ani mai târziu decât rivalii, precum Ferrari NV.
"Nu vrem să fim primii cu această tehnologie. Vrem să venim pe piață atunci când suntem cei mai buni și atunci când tehnologia este una matură", a spus Winkelmann.
Situația robustă de pe piața super-carurilor contrastează cu imaginea de ansamblu a industriei auto, în care producători de masă precum grupul german Volkswagen AG, care deține Lamborghini, constată cum cererea pentru automobile electrice scade, ceea ce pune presiune asupra planurilor lor de a face tranziția de la automobilele echipate cu motoare cu ardere internă la modelele pe baterie.
Grație faptului că are un carnet de comenzi plin, Lamborghini are un spațiu de manevră necesar pentru a urma o abordare mai lentă când vine vorba de tranziția de la motoarele pe combustie, iar Winkelmann susține că asta îi va permite constructorului italian să îmbunătățească tehnologia în domeniul bateriilor, care până acum a fost dominată de China.
"Ceea ce vom oferi mâine va avea o capacitate a bateriei mai mare decât ceea ce este pe piață de la chinezi. Am luat decizia corectă de a fi prudenți cu noua tehnologie", a adăugat Winkelmann.
CITEȘTE ȘI Toyota a reușit să depășească toate recordurile de vânzări și producție. Președintele își cere scuze pentru scandalurile din grupChiar dacă urmează un ritm mai lent cu electrificarea, Lamborghini continuă cu strategia sa în domeniul sustenabilității, strategie care este susținută de "cele mai mari investiții din istoria de 60 de ani a companiei", care include și decarbonizarea uzinei de la Sant'Agata Bolognese, a precizat compania într-un comunicat de presă, precizând că va angaja cel puțin 500 de noi angajați până în 2026
Compania a vândut în 2023 peste 10.000 de automobile, fiind prima dată în istoria de 60 de ani a companiei când acest volum de vânzări a fost atins pe parcursul unui singur an.
Marca italiană, o subsidiară a grupului german Volkswagen, a vândut anul trecut un număr record de 10.112 de automobile sportive și SUV-uri, în creștere față de 9.200 de autovehicule în 2022.
CITEȘTE ȘI Dacia încheie anul 2023 cu peste 46.000 de mașini vândute în România. Ce pregătește acum"Sunt incredibil de mândru să anunț că am atins un nou moment istoric", a spus Stephan Winkelmann pe Linkedin.
Susținut de succesul înregistrat de SUV-ul său Urus, care costă peste 230.000 de euro, în ultimii ani Lamborghini și-a extins producția, bazându-se pe cererea solidă venită din partea bogaților pasionați de mașini de lux.
Rivalul Ferrari, care urmează să publice și el datele referitoare la vânzările din 2023, a livrat peste 13.200 de automobile în 2022.
Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) a fost regiunea unde Lamborghini a avut anul trecut cea mai mare creștere a livrărilor, cu un avans de 14%, până la 4.000 de autovehicule. Vânzările în regiunea America au crescut cu 9%, până la 3.465 de autovehicule, în timp ce în regiunea Asia Pacific a crescut cu 4%, până la 2.600 de autovehicule.
În prezent, gama de modele Lamborghini include și două supercaruri - Huracan, echipat cu un motor cu 10 cilindri, și Revuelto, cu 12 cilindri, primul model hybrid plug-in al constructorului italian, prezentat anul trecut. Pe parcursul acestui an, gama de modele a Lamborghini va deveni una compusă complet din hibride, grație noului Urus și unui nou model care va înlocui Huracan.
De la finele lui 2025, Lamborghini va vinde numai automobile cu sisteme de propulsie plug-in hybrid, reducând la jumătate emisiile de CO2, comparativ cu actuala gamă de modele. Însă, abia în 2028 Lamborghini va introduce primul său model electric, în timp ce rivalul Ferrari vrea să facă același lucru din 2025.