La presiunea președintelui Donald Trump, General Motors (GM) a anunțat miercuri că negociază vânzarea unei fabrici din Ohio pe care intenționa să o închidă cu o companie producătoare de camioane electrice care duce lipsă de capital, transmite Reuters.
GM, cel mai mare producător auto din Statele Unite, a anunțat că va investi 700 de milioane de dolari în alte trei fabrici din Ohio, un stat important pentru șansele lui Trump de a fi reales în 2020, și va menține unele operațiuni la o fabrică din Canada care ar fi urmat la rândul ei să fie închisă până la sfârșitul acestui an, scrie News.ro.
Deciziile au avut loc după ce grupul GM a fost luni de zile criticat pentru planul anunțat în noiembrie 2018, de închidere a cinci fabrici nord-americane și desființare a 15.000 de locuri de muncă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia GM de a închide fabrica de asamblare de automobile din Lordstown, Ohio a devenit un subiect de interes pentru Trump și mai mulți candidați prezidențiali democrați.
Trump, care a dezvăluit pe Twitter planul GM pentru Lordstown, a spus că acordul cu compania Workhorse Group din Cincinnati depinde de acordul sindicatului United Auto Workers. Guvernatorul statului Ohio, Mike DeWine, și-a exprimat precauția.
”Este un pas, dar mai avem multe de făcut”, a spus DeWine. El a menționat eforturile actuale ale Workhorse de a obține un contract cu Serviciul Poștal al SUA, ca fiind un pas esențial.
Workhorse este un startup producător de camioane electrice mici și drone care a raportat pierderi totale de 150 de milioane de dolari de la începerea activităților, în 2007, potrivit documentelor financiare ale companiei. La sfârșitul lunii martie, Workhorse avea rezerve de capital de numai 2,8 milioane de dolari, iar în primul trimestru a realizat vânzări de 364.000 de dolari.
Workhorse și o entitate nou înființată, la care Workhorse deține o participație minoritară, ar angaja inițial câteva sute de persoane la fabrica din Ohio, care ar urma să fabrice camionete pickup comerciale electrice, potrivit unor oficiali ai companiei.
În 2016, GM avea 4.500 de angajați lafabrica din Ohio, iar în martie anul acesta a desființat ultimele 1.500 de locuri de muncă, odată cu oprirea producției de automobile Chevrolet Cruze, din cauza vânzărilor scăzute.
Dintre 2.800 de angajați cu ora afectați de planurile de oprire a producției la patru fabrici din SUA, 1.350 au acceptat să fie transferați la alte fabrici ale GM, potrivit companiei. La Lordstown, aproximativ jumătate dintre cei care erau angajați la momentul opririi producției au fost transferați în alte părți.
GM a mai anunțat miercuri că va investi 700 de milioane de dolari și va crea 450 de locuri de muncă la fabricile din Toledo, Parma și Moraine, Ohio.
”Vești foarte bune pentru Ohio”, a scris Trump pe Twitter.
GM nu va renunța la majoritatea măsurilor de restructurare, inclusiv la decizia de a renunța la 15% din forța de muncă salariată și la oprirea producției la trei fabrici nord-americane, inclusiv la cea din Lordstown..
Săptămâna trecută, GM a oprit producția la o fabrică de lângă Baltimore care construia transmisii.
Directorul general al GM, Mary Barra, a declarat că Workhorse ”ar putea contribui la continuarea tradiției de pester 50 de ani a ”activităților de asamblare a vehiculelor” de la Lordstown.
Sindicatul UAW a anunțat miercuri că GM ar trebui să aducă un produs nou la Lordstown și să continue activitatea acolo, adăugând că va continua un proces federal împotriva GM pentru a proteja drepturile contractuale ale membrilor săi.
Reprezentanții Workhorse au spus că intenționează să lucreze cu sindicatul. Cu toate acestea, o fabrică pe care a cumpărat-o de la Navistar în 2013, care era sindicalizată, funcționează acum cu angajați care nu sunt membri de sindicat, potrivit raportului anual al companiei.
Acțiunile Workhorse au crescut cu 190% în urma informațiilor, în timp ce titlurile GM au fost aproape neschimbate.
Separat, GM și cel mai mare sindicat al angajaților din industria auto canadiană, au ajuns la un acord pentru salvarea parțială a unei fabrici de asamblare din Ontario, prin transformarea într-o unitate producătoare de piese de schimb.