Kia vrea să producă vehicule electrice în Europa

Kia vrea să producă vehicule electrice în Europa
scris 10 apr 2019

Constructorul coreean de automobile Kia intenționează să producă vehicule electrice în Europa, pentru a face față provocărilor lanțului de producție actual și pentru a-și reduce amprenta de carbon.

Kia ar putea fabrica în uzina din Zilina, Slovacia, cel puțin un model electric, potrivit șefului Kia Europe, Emilio Herrera, citat de Automotive News. Acesta a spus că șefii companiei evaluează această posibilitate.

Urmărește-ne și pe Google News

Kia are o uzină modernă în Slovacia, în apropiere de granița cu Cehia, acolo unde Hyundai are propria uzină, cele două companii, parte a unui singur grup auto, având linii comune de furnizori și materii prime. Hererra a precizat că o uzină de mașini electrice ar putea minimiza riscul unui blocaj al furnizorilor. La Zilina, Kia fabrică trei modele europene, Ceed, Sportage și Venga.

În prezent, singurul automobil complet electric vândut de coreeni în Europa este e-Soul, versiunea electrică a crossoverului Soul. Mașina este produsă în Coreea de Sud și exportată pe toate piețele lumii.

„Știm că furnizorii noștri LG Chemical și SK Innovation caută posibile locații de producție a bateriilor în Ungaria, Cehia și Slovacia”, a mai spus Hererra. Acesta a mai adăugat că nu este îngrijorat de cererea încă scăzută de mașini electrice, deoarece vânzările de astfel de vehicule au crescut dramatic în multe din țările europene. Oficialul companiei coreene a mai precizat că marca ar putea vinde mai multe e-Soul dacă nu ar exista unele constrângeri ale furnizorilor cu livrare de la uzina din Coreea.

„Problema noastră nu este dacă putem vinde aceste mașini, ci câte vom primi din Coreea”, a concluzionat Herrera. Potrivit acestuia, e-Soul s-a vândut anul trecut în mai multe exemplare decât Soul cu motoare pe benzină sau diesel la un loc.

Prețul noii generații Soul electric, anunțat pentru piața din Germania, va fi de 34.000 de euro și va beneficia de o baterie 39,2 kWh, cu autonomie de 277 km, dar și o versiune mai scumpă, cu baterie de 64 kWh, și autonomie de 452 km.

 VIDEO Carlos Ghosn - mesaj video acuzator: „Despre oameni care au jucat murdar” CITEȘTE ȘI VIDEO Carlos Ghosn - mesaj video acuzator: „Despre oameni care au jucat murdar”

Kia mai are și modele hibrid, compacta Ceed urmând să primească și ea motorizare mild-hibrid, atât pe benzină, cât și pe diesel. Aceste versiuni electrificate vor fi construite, de asemenea, la Zilina.

Toate aceste modele vor ajuta compania să-și reducă limitele emisiilor de CO2, impuse de Comisia Europeană. Ținta pentru emisiile medii la flota produsă de industrie este de 95 de grame pe km, în 2021, în caz contrar urmând să fie amendate cu sume uriașe pentru fiecare gram depășire. Fiecare companie va avea ținte individuale, după criterii anunțate de UE. Ținta grupului Hyundai - Kia este de 94g/km, de la 122 g/km în acest moment. Potrivit lui Emilio Hererra, Kia va trebui să vândă 32.000 de vehicule electrice anual, pentru a atinge ținta impusă de Comisie.

viewscnt
Afla mai multe despre
kia
masini electrice
uzina kia zilina
kia soul
e-soul
productie kia