Fostul CEO al Volkswagen Group, Martin Winterkorn, împreună cu alți patru foști angajați ai companiei, au fost trimiși în judecată și vor fi inculpați în procesul care începe sub acuzația de fraudă, în dosarul Dieslegate, după ce judecătorii au admis acuzațiile.
Instanța din Brunswick, Germania, care a fost sesizată de procurori în dosarul motoarelor diesel, a acceptat rechizitoriul și a schimbat unele acuzații, fiind inclusă și cea de asociere în grup infracțional, potrivit presei germane. Acuzațiile pentru care Winterkorn, fost CEO în perioada în care au fost dezvoltate și folosite pe motoare dispozitive software care manipulau testele de emisii, și alți patru manageri ai VW Group, se referă la fraudarea a 9 milioane de clienți din Europa și SUA, după cum a anunțat tribunalul, care a precizat că prejudiciul clienților ar putea fi de ordinul a 100 de milioane de euro.
De asemenea, instanța apreciază că nivelul mai ridicat de emisii, în realitate, al mașinilor modificate, ar fi presupus și taxe mai mari, astfel că foștii șefi ai companiei ar trebui să fie cercetați și pentru evaziune fiscală, precum și pentru publicitate falsă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Avocații lui Winterkorn au declarat că acesta este nevinovat, respingând toate acuzațiile.
Compania Volkswagen SA a precizat că nicio acuzație a procurorilor nu a fost îndreptată împotriva ei, iar față de acuzați consideră că toți trebuie considerați nevinovați până la dovedirea vinovăției lor. De asemenea, VW a precizat că a luat toate măsurile pentru a schimba procesele, sistemele și controlul pentru a îmbunătăți conformarea legislativă.
Judecătorii au eliminat, de asemenea, unele acuzații față de inculpați, cum ar fi abuzul de încredere.
Scandalul Dieselgate a fost declanșat în 2015, la finalul unei investigații a autorităților americane, sesizate de o agenție californiană specializată în probleme de mediu. VW a fost nevoită să admită utilizarea dispozitivelor de manipulare a emisiilor. Șeful de la acel moment, Martin Winterkorn, și-a dat demisia, însă compania a plătit de atunci peste 30 de miliarde de euro, amenzi, despăgubiri și răscumpărări de automobile.