Chiar dacă a dat de înțeles că ar fi dispusă să încetinească parcursul către propulsia electrică, JLR, compania care grupează două dintre cele mai titrate branduri britanice, a angajat un strateg-șef, care are ca misiune găsirea celui mai bun drum printre legislație și cererea pieței.
La fel ca mulți alți producători auto, Jaguar Land Rover se confruntă cu o puternică dilemă de tranziție. Presiunile legislative europene împing compania către propulsia electrică, care este deocamdată scumpă chiar și pentru o marcă premium. De cealaltă parte, piața europeană și cea americană a intrat într-o perioadă de respingere față de mașinile complet electrice, din cauza primelor experiențe ale early-adopters, dar și a prețurilor, cererea majoră fiind astăzi pentru motorizările hibrid și, într-o oarecare măsură, pentru cele plug-in hybrid.
Pentru a putea naviga printre aceste condiții destul de antagoniste, conducerea companiei a angajat un strateg-șef, pe Swrna Ramanathan, o femeie care a lucrat timp de aproape patru ani în General Motors, în inginerie dimensională, iar de 12 ani este partener în compania de consultanță McKinsey, în domeniul Strategic Vision. Swrna Ramanathan vine în locul lui Andrea Debbane, care a ocupat ca interimar acest post, ea având ca rol principal pe cel de director de sustenabilitate.
JLR are și un nou director de transformare și performanță, John Beswick, cu pregătire financiară, venind de asemenea pe un post care are atribuții importante în procesul de trecere la propulsia electrică.
Cei doi noi directori vor raporta direct lui Adrian Mardell, CEO-ul JLR, care are și el o vechime relativ mică în această funcție, fiind numit ca interimar la sfârșitul lui 2022 și apoi definitiv în 2023.
O a treia numire anunțată de JLR este a lui Steve Marsh, care preia conducerea echipei de programe pentru modelele companiei, el fiind anterior director de operațiuni de producție la nivel global. El îl înlocuiește pe Nick Collins, care a plecat din JLR în acest an pentru a conduce un startup electric. Steve Marsh are un istoric bogat la Nissan SUA, unde a condus operațiunile de aprovizionare.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Dezvăluire inedită - Cât combustibil consumă Umbrărescu pe zi după ce a adus sute de muncitori și utilaje pe Autostrada Ford pentru muncă non-stopJLR se pregătește să intre în era electrică cu noi modele, chiar dacă a anunțat că va încetini acest proces și va pune accent și pe mașinile PHEV, ca urmare a cererii tot mai ridicate. Planurile inițiale, care prevedeau șase mașini complet electrice până în 2026, au fost modificate și numărul acestor mașini s-a redus la patru. Prima noutate este Range Rover electric, o mașină care costă 130.000 de euro și oferă o autonomie de 500 km.