Jaguar Land Rover și-a propus să adauge trei noi modele în gamele celor două mărci, potrivit unei prezentări făcute investitorilor. Cele mai importante ar putea fi modele concurente cu Jeep.
Familiile Jaguar și Land Rover vor crește la nu mai puțin de 16 modele, după cum au descris șefii companiei planurile pe care aceștia le au pentru următorii 4 - 6 ani. Primul model se află deja în plin proces de dezvoltare, urmând să fie lansat în 2020. Alte două modele sunt prevăzută să apară pe piață până în 2024. În paralel, aproape toate produsele Jaguar Land Rover vor fi construite pe o nouă platformă modulară.
Cea mai importantă apariție ar urma să fie în gama Land Rover, unde este foarte posibil ca marca să primească un model de dimensiuni mai mici, derivat din Defender, care să rivalizeze cu celebrul Jeep Wrangler.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Presa britanică speculează că cei de la JLR au în plan și un crossover, care s-ar putea numi Road Rover. De asemenea, un rival pentru Bentley Bentayga ar putea fi lansat în următorii ani.
Noua platformă dezvoltată de JLR va prelua modelele de la ambele mărci, care acum sunt construite pe nu mai puțin de șase platforme, ceea ce menține costurile de producție ridicate. Trei dintre modele, toate Jaguar, inclzând aici și modelul electric I-Pace, au propriile platforme în prezent, alte trei fiind cosntruite pe o veche platformă preluată din epoca Ford.
Primul vehicul ce va trece la noua platformă MLA va fi Land Rover Defender, care va fi lansat în 2020. Potrivit prezentării JLR, platforma va putea găzdui orice tip de propulsie, atât tradițională, cât și hibrid sau electrică. Noul Discovery va fi construit în prima uzină a companiei din afara Marii Britanii, în Slovacia, unde a fost demarată deja o investiție de 1 miliard de euro.
JLR a anunțat și noua tehnologie „see-through”, care va echipa modelele off-road. Aceasta va ajuta șoferul să vadă terenul de sub mașină, atunci când rulează în teren accidentat.
Jaguar Land Rover a fost afectată în acest an de prbușirea pieței britanice de automobile, trimestrul al doilea fiind primul din ultimii trei ani în care compania a înregistrat pierderi. Pentru finalul anului este prevăzut o marjă a profitului de 3,8%.