Atlantia, operatorul celei mai mari rețele de autostrăzi cu taxă din Italia, oferă 16,34 miliarde de euro (17,9 miliarde dolari) pentru preluarea rivalului spaniol Abertis Infraestructuras, tranzacție ce ar crea cel mai mare jucător mondial de profil, cu active în 19 țări și o rețea de drumuri în administrare de aproape 14.100 kilometri.
Compania, al cărei acționar principal este familia italiană Benetton, fondatoarea Benetton Group, oferă 16,5 euro în numerar pentru fiecare acțiune Abertis.
Prețul este cu 0,3% peste cotația acțiunilor Abertis de la închiderea de vineri, iar investitorii companiei spaniole au opțiunea să primească și acțiuni Atlantia.
Dacă se va concretiza, achiziția va propulsa Atlantia în topul administratorilor de drumuri cu taxă la nivel mondial, cu active în 19 țări și o rețea de 14.095 kilometri de drumuri.
Potrivit estimărilor Atlantia, grupul rezultat va consemna EBITDA anual (profit înainte de depreciere, amortizări și taxe) de 6,6 miliarde euro și venituri de aproximativ 10 miliarde euro. Spre comparație, francezii de la Vinci, numărul unu mondial, au înregistrat anul trecut venituri de 6,3 miliarde euro din administrarea autostrăzilor cu taxă, potrivit Bloomberg.
Fondată în 1982, Atlantia operează o rețea de 5.000 kilometri de autostrăzi cu taxă în Italia, Brazilia, Chile, India și Polonia și administrează cinci aeroporturi din Italia și Franța. În 2016, compania a raportat vânzări de 5,5 miliarde euro și EBITDA de 3,38 miliarde euro. La finele anului trecut, Atlantia avea o capitalizare de 18,4 miliarde euro și lichidități de 2,4 miliarde euro.
Abertis, companie listată pe bursa de la Madrid, gestionează peste 8.000 de kilometric de autostrăzi în Europa și America.