Guvernul italian analizează posibilitatea de a prelua, prin decret, o parte din fostele mărci de automobile deținute de grupul Stellantis, pe care să le ofere companiilor chineze, în ideea de a le încuraja să își construiască uzine în Italia, a dezvăluit vineri publicația Il Sole 24 Ore, preluată de Reuters.
Planul ar viza mărcile Innocenti și Autobianchi, ambele oprite în anii 1990, scrie Agerpres.
Constructorul Innocenti era faimos în anii 1960 și 1970 pentru producția versiunii italiene a modelului britanic Mini, după care a fost preluat de grupul Fiat, care acum face parte din Stellantis. La rândul său, Autobianchi, fostă divizie a Fiat, producea vehicule citadine precum A112 și Y10.
Publicația Il Sole 24 Ore susține că Ministerul italian al Industriei a înregistrat versiuni ale celor două mărci la Oficiul național pentru brevete și mărci, utilizând grafii diferite față de cele înregistrate de grupul Stellantis.
Il Sole 24 Ore adaugă faptul că preluarea de către Guvernul de la Roma a acestor mărci ar fi posibil în conformitate cu o lege adoptată în luna decembrie, care în prezent este analizată de Curtea de Conturi, și care vizează acele mărci care nu au mai fost utilizate timp de cel puțin cinci ani. Odată ce au ajuns sub controlul Guvernului, mărcile respective pot fi oferite "companiilor, inclusiv celor străine, care intenționează să investească în Italia sau să mute în Italia activități de producție amplasate în străinătate", se precizează în legea respectivă.
Guvernul naționalist condus de Giorgia Meloni și constructorul auto franco-italian Stellantis sunt într-un război al declarațiilor, Executivul acuzând grupul auto că își neglijează bazele istorice de producție din Italia. Guvernul de la Roma poartă discuții cu Stellantis, singurul mare constructor auto italian, pentru a majora producția de automobile realizată în Italia până la un milion de unități pe an. În paralel, însă, Guvernul italian vrea să extindă industria auto locală prin atragerea unui constructor chinez în Italia.
Joi, Fiat a dezvăluit, la cartierul său general de la Torino, noul model Panda produs în Serbia și totodată a sărbătorit 125 de ani de la înființare. La eveniment a participat și ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, care a îndemnat, încă odată, Stellantis să își relanseze activitățile de producție din Italia.
Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înființat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA și cel italiano-american Fiat Chrysler, și regrupează sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo.