Inspectorii Guvernului verifică ce se întâmplă cu mult întârziata Magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Este verificat și gradul de siguranță. Sindicaliștii au avertizat că circulația cu metroul nu mai este sigură

Inspectorii Guvernului verifică ce se întâmplă cu mult întârziata Magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Este verificat și gradul de siguranță. Sindicaliștii au avertizat că circulația cu metroul nu mai este sigură
scris 22 aug 2018

Reprezentanții Metrorex susțin că circulația trenurilor de metrou se desfășoară în condiții de siguranță și că atât Metrorex, cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației verifică în permanență respectarea procedurilor, iar eventualele evenimente apărute în circulația trenurilor sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română, reacția societății venind în contextul în care sindicaliștii au avertizat că circulația cu metroul nu mai este sigură pentru că nu mai există oameni specializați în cadrul companiei. De asemenea, Metrorex anunță că Corpul de Control al premierului verifică modul în care s-au derulat contractele pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor, iar Corpul de Control al ministrului Transporturilor "analizează circumstanțele care au pus în sarcina Metrorex despăgubirea de 188 de milioane de lei" către constructori.

Linia de metrou Drumul Taberei-Universitate trebuia finalizată în jurul anului 2014, dar nici astăzi lucrările nu sunt total încheiate, ultimul termen avansat fiind primăvara-vara anului viitor.

Urmărește-ne și pe Google News

"Circulația trenurilor de metrou cu călători se desfășoară în condiții de siguranță. Societatea respectă reglementările și normele în vigoare. Atât Metrorex, cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației, verifică în permanență respectarea procedurilor, iar eventualele evenimente apărute în circulația trenurilor sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigații rezultă, după caz, măsuri care sunt puse în aplicare de către Metrorex", susține Metrorex într-un comunicat de presă transmis miercuri și semnat de directorul societății, Dumitru Șodolescu, scrie News.ro.

Conducerea Metrorex mai susține că noua structură organizatorică a societății, aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor, în vigoare începând din 1 august, nu presupune suplimentarea numărului de personal față de cifra aprobată în bugetul de venituri și cheltuieli și nici depășirea fondului de salarii prevăzut în bugetul societății, iar prin noua organigramă au fost reorganizate atribuțiile pentru eficientizarea activității societății.

VIDEO Iranul își dezvăluie primul avion de luptă, \ CITEȘTE ȘI VIDEO Iranul își dezvăluie primul avion de luptă, "Kowsar"

"Pentru optimizarea activităților de exploatare și infrastructură, luna aceasta a fost avizat de Adunarea Generală a Acționarilor, un memorandum pentru suplimentarea numărului de personal, în primă fază, cu 354 de angajați. Acesta se află în analiză la direcțiile de specialitate din Ministerul Transporturilor pentru a fi înaintate spre aprobare Guvernului României. De asemenea, sunt previzionate în bugetul pe 2019 încă 947 de noi angajări pentru deservirea magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei- Eroilor). Numărul angajaților va mai fi suplimentat în funcție de punerea în exploatare cu călători și a altor obiective de investiții", mai spun reprezentanții Metrorex.

Potrivit acestora, bugetul societății pentru anul acesta a fost aprobat cu un deficit de finanțare (pierdere) de 95.363,98 mii lei, pentru că la finele anului 2017 societății nu i-a fost alocată subvenția pentru transportul de călători cu metroul aferentă trimestrului IV, nefiind îndeplinite procedurile legale deși suma era alocată pentru bugetul de stat pentru anul 2017.

"Acest fapt a fost constatat de controlul Curții de Conturi, situație ce se evaluează în acest moment pentru identificarea celor responsabili. Suma urmează să fie solicitată la rectificarea bugetară pentru anul 2018", susține conducerea Metrorex.

Sursa citată mai arată că societatea trebuie să despăgubească asocierea ASTALDI S.p.A – FCC Construccion SA, DELTA ACM 93 SRL, AB CONSTRUCT SRL pentru revendicări solicitate în perioada 2011-2015, iar Metrorex face acum demersurile pentru achitarea datoriei de 188 de milioane de lei (aproximativ 40 de milioane euro) stabilite printr-o hotărâre a instanței în anul 2017, rămasă definitivă și irevocabilă în mai 2018, "fără a afecta activitatea societății".

De asemenea, Metrorex anunță că Corpul de Control al premierului verifică modul în care au fost derulate contractele pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor, iar Corpul de Control al ministrului Transporturilor " analizează circumstanțele care au pus în sarcina Metrorex despăgubirea de 188 de milioane de lei" către constructori: "În prezent,  Corpul de Control al primului ministru verifică modul în care au fost derulate contractele aferente obiectivului de investiții magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor. Corpul de Control al ministrului Transporturilor analizează circumstanțele care au pus în sarcina Metrorex despăgubirea de 188 milioane lei".

Sindicaliști și reprezentanți ai comercianților de la metrou au pichetat luni și marți sediul Ministerului Transporturilor, cerând demisia ministrului Lucian Șova, precum și a directorului general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, și amenințând cu declanșarea grevei generale dacă problemele cu care se confruntă Metrorex nu vor fi rezolvate.

Președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a susținut că circulația cu metroul în București nu mai este sigură pentru că nu mai există angajați specializați în cadrul companiei, care să asigure siguranța călătorilor.

”Lucrez de 37 de ani la metrou și niciodată nu am dorit să alarmez populația, însă de această dată o spun: există pericol pentru transportul populației care circulă cu metroul. Pericolul constă în faptul că nu mai avem oameni pregătiți, oameni care au ieșit la pensie. Am avut 20-30 de miniștri și tot atâția directori. Cu cine să faci treabă? Când discutăm despre metrou, discutăm despre funcții operative specifice, oameni care se specializau în licee profesionale și apoi în cursuri de specializare. Noi nu putem să luăm oameni de pe stradă și să-i aruncăm în vâltoarea metroului”, a declarat Ion Rădoi.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex