Statisticile privind livrările de autoturisme din România arată o nouă lună cu rezultate în creștere, cele mai bune cifre din ultimul deceniu.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Potrivit datelor privind vânzările (livrările), analizate de Profit.ro, luna iulie consemnează un volum de 16.689 unități, fiind vorba despre cea mai bună lună iulie din ultimii 10 ani. Rezultatele sunt cu 21,1% mai mari decât în luna similară a anului anterior. Pe intervalul ianuarie - iulie, volumul total al vânzărilor ajunge la 105.686 unități, echivalent cu o creștere de 23,8% față de 2017. Practic, după un deceniu de declin și revenire foarte lentă, cifrele se apropie de ceea ce era înregistrat înainte de declanșarea crizei, în 2008.
Vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor, însă numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în acest interval (33.013 unități) este cu 32% mai mare decât anul trecut. Ponderea achizițiilor private a crescut în 2018 la 37%, de la 35% în 2017.
În total, au fost vândute 105.686 autovehicule noi, din care 89.469 autoturisme (+26,4% comparativ cu 2017) și 16.217 autovehicule comerciale (+11,3% comparativ cu 2017).
Statisiticile arată că cele mai multe vehicule au fost vândute de Dacia, cu 30.327 unități, urmată de Volkswagen, cu 10.338 unități, Skoda 8.098 unități, Ford 7.972 unități și Renault 7.866 unități.
În categoria autoturisme, pe primul loc este Dacia, cu 28.494 unități (31,8% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 31,6% față de primele șapte luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 9.349 unități (10,4% cotă de piață, volume în creștere cu 23,3% față de 2017); Skoda 8.098 unități (9,1% din total piață, volume în creștere cu 27,5%); Renault 6.716 unități (7,5% din total piață, volume în creștere cu 18,9%) și Ford 5.473 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 18,0%).
Pe modele, cu cele 11.358 unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut model în aceste prime șapte luni din 2018, el fiind urmat de Dacia Duster cu 7.430 unități, Dacia Sandero 5.864 unități, Renault Clio 3.225 unități și Skoda Octavia 3.125 unități.
Pe segmente, cele mai mari creșteri sunt la SUV +59,3%, Clasa F +44,4%, Clasa A +38,7%, în timp ce scăderile sunt în clasele MPV -22,1% și E -10,9%.
În funcție de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să dețină, după primele 7 luni din 2018, un procent de 59,4% din total, semnificativ mai mare față de anul trecut.
După primele 7 luni din 2018, mașinile electrice au înregistrat o pondere de 2,5% din total piață, superior celei de anul trecut, când aceasta era de doar 1,8%. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluția este una extrem de încurajatoare, creșterea înregistrată în acest an fiind de +225,5% pe segmentul electrice (485 unități în primele 7 luni din 2018, față de doar 149 în 2017) și, respectiv +54,5% la hibride (1.754 unități în 2018, față de 1.135 unități în 2017).
CITEȘTE ȘI Ford, vânzări record pentru EcoSport în EuropaO creștere semnificativă a fost înregistrată își pentru vehiculele cu tracțiune integrală (4x4), care au ajuns la 21,2% din totalul livrărilor, 18.960 unități, cu 25,9% mai multe față de 2017.
Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au înregistrat în acest an o creștere de 37,0% comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat un avans de 22,1%.
Piața de autovehicule, din punct de vedere al livrărilor, este influențată de iminenta schimbare a standardelor de omologare, odată cu intrarea în vigoare a normelor WLTP. În acest context, dealerii și importatorii au inițiat ample campanii de vânzări cu prețuri speciale, având ca scop lichidarea stocurilor de mașini cu motoare omologate după vechile standarde. Practic, în toate lunile de vară au fost înregistrate vânzări cu un ritm anormal de mare, care însă s-a suprapus pe un consum ridicat al populației inclusiv la capitolul autovehicule.