Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu 61,7%, în luna iunie a acestui an, față de aceeași perioadă din 2023, în timp ce mașinile „verzi” au consemnat o creștere de 27,4% și o cotă de piață de 20,4%, însă la autoturismele 100% electrice au scăzut abrupt, cu 46%, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate luni într-o conferință de presă.
Potrivit sursei citate, după evoluția importantă a lunilor anterioare, iunie 2024 vine cu o creștere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu luna similară din anul anterior, respectiv cu 38% față de luna mai 2024, transmite Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51.3% (în creștere cu 93,7%), urmat de Clasa C – cu o cotă de 28% (+52,3%) și de Clasa B – cu o cotă de 14,9% (+48,3%).
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 71.2% față de perioada similară din 2023 și ajung, astfel, la o pondere de 66,9%.
Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acesta înregistrează o creștere de 88,4% și o cotă de 12,7% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a șase lună a anului 2024, o cotă de piață de 20,4%, care depășește cu 7,7 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel.
CITEȘTE ȘI VIDEO Bucureștiul pregătește deschiderea unui nou bulevardDe asemenea, autoturismele full electrice dețin o cotă de 4% din piață, în luna iunie a anului 2024, față de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piață de 2,8%, față de iunie anul trecut, când reprezentau 3.9%.
În luna iunie 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme full electrice sunt: Dacia Spring – cu 242 unități și o scădere de -66,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 (56 de unități, -33,3%) și Hyundai Kona (50 de unități).
La autoturismele Plug-in, în clasamentul primelor trei modele vândute, în perioada analizată, conduce Toyota RAV4 – cu 64 de unități și o creștere de 33,3%, apoi Ford Kuga (63 de unități, +10,5%) și Mercedes Benz GLC (38 de unități, +40,7%).
CITEȘTE ȘI FOTO 300 de inspectori antifraudă efectuează controale în traficul rutier cu privire la aplicarea prevederilor RO e-TransportAutoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla – cu 532 de unități, în creștere cu 147% față de iunie 2023. Pe pozițiile următoare se clasează Toyota Yaris Cross – cu 332 de unități și un plus de 78,5%, și Toyota Rav4 (313 unități, +133%).
În cazul vehiculelor comerciale ușoare și minibus, acestea consemnează, în iunie 2024, o creștere de 119% față de luna iunie 2023, dintre care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus un salt de 118%.
CITEȘTE ȘI Ministru: De 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou, în România. Acum sunt în licitație 160. Nu e destul, că degeaba ai tren nou dacă nu ai infrastructurăTotodată, vânzările de vehicule comerciale grele și bus au scăzut 1,5%, de la un an la altul. În această marjă, autovehiculele comerciale grele (peste 3,5 tone plus autotractoarele), fără bus, înregistrează o creștere de 2,2%, în timp ce vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele consemnează o majorare de 1,2%.