Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franța au crescut 16,1% în primele cinci luni ale anului raportat la intervalul similar din 2015, la 49.406 unități, timp în care cota de piață a mărcii românești s-a îmbunătățit cu un 0,3 puncte procentuale, la 5,7%, potrivit datelor publicate miercuri de asociația constructorilor francezi de automobile (CCFA).
În mai, vânzările Dacia pe piața franceză au avansat cu peste 39%, de la 6.783 unități în aceeași lună a anului trecut la 9.457 unități, echivalentul unei cote de piață de 5,4%. În mai 2015, Dacia avea o cotă de 4,7% pe segmentul autoturismelor în Franța.
Dacia Sandero a fost cel mai bine vândut model, în primele cinci luni, cu 25.076 unități și o cotă de piață de 2,9%. Sandero a urcat în mai cu o treaptă în clasamentul celor mai vândute modele, până pe poziția a șasea. Topul este condus de Renault Clio IV, produs de compania mamă a Dacia. Francezii au înmatriculat 47.368 Clio IV în perioada ianuarie-mai, corespunzător unui cote de 5,4%.
CITEȘTE ȘI Suzuki motivează că nu a respectat standardele de testare a consumului din cauza resurselor financiare limitateÎmatriculările grupului Renault au crescut cu 11,3% pe piața franceză în primele cinci luni, la 172.711 unități. În mai, grupul francez a consemnat o creștere a vânzărilor de 32,6%, la 34.260 unități.
Per total, piața franceză a autoturismelor a avansat cu 22,3% în mai la 175.832 unități. La cinci luni, creșterea a fost de 10,3%, de la 791.143 unități în intervalul similar din 2015 la 875.079 unități.
Anul trecut, Dacia a pierdut teren în Franța, unde a vândut doar 97.441 de mașini, cu 5% mai puține decât anul precedent, în pofida faptului că piața a înregistrat un avans semnificativ, de 6,8%. Astfel, cota de piață a mărcii românești a scăzut la 5,08%, de la 5,7% în 2014.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.