Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Marea Britanie au scăzut în primul semestru din acest an cu 7,04% față de perioada similară a anului trecut, la 13.445 de unități, în timp ce piața auto britanică a înregistrat un avans de 3,18%, la peste 1,42 milioane de mașini, potrivit datelor publicate de asociația britanică a producătorilor și dealerilor auto.
Astfel, cota de piață a mărcii Dacia în Marea Britanie a scăzut în primul semestru, comparativ cu perioada anului trecut, de la 1,05% la 0,95%.
În luna iunie, înmatriculările de automobile Dacia noi au coborât puternic, cu 23,79%, la 1.957 de unități, în timp ce, la nivelul pieței, a existat un declin de 0,8%, la 255.766 de mașini. Astfel, cota de piața a mărcii românești s-a redus de la 1% la 0,77%.
“Este prea devreme să stabilim dacă rezultatele referendumului au avut un impact asupra pieței auto. În primele șase luni, cererea a fost, per ansamblu, solidă, atingând un nivel record, dar în al doilea trimestru evoluția a fost mai slabă. Este important ca guvernul să ia măsurile necesare pentru a revitalize încrederea în economie, evitând astfel un decline al pietei in urmatoarele luni”, afirmă Mike Hawes, directorul general al asociației britanice a producătorilor și dealerilor auto (SMMT), într-un comunicat.
Înmatriculările de automobile Renault, proprietarul Dacia, au urcat cu 20,98% în primele șase luni, la 44.570 de unități, echivalentul unei cote de piață de 3,14%, în creștere de la 2,68% în perioada echivalentă a anului trecut.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.
Dacia a înregistrat anul trecut un profit net de 447,9 milioane lei (circa 100 milioane euro), în creștere cu 20,5% față de anul precedent. Vânzările totale ale mărcii au crescut cu 7,7% , la 550.920 de unități, din care peste 93% pe piețele din afara României, unde livrările s-au majorat cu 6%. În Marea Britanie, Dacia a vândut 26.228 vehicule în 2015, în creștere cu aproape 10% față de 2014.