Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 3% în primele patru luni din 2016, față de perioada similară a anului trecut, la 14.728 de unități, în timp ce piața auto germană a înregistrat un avans de 5,6%, la peste 1,1 milioane de mașini, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto KBA.
Astfel, marca românească a înregistrat cotă de piață de 1,3% în perioada ianuarie-aprilie, față de 1,4% în perioada echivalentă din 2015.
În aprilie, vânzările Dacia în Germania au scăzut cu 3,8%, la 4.340 de unități, în timp ce, la nivelul pieței, vânzările de automobile au avansat cu 8,4%, la 315.921 de mașini. Pe fondul evouluției slabe în raport cu piața, cota mărcii Dacia s-a redus la 1,4% în aprilie de la 1,5% în urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI Fiat Chrysler și Google ar putea colabora pentru dezvoltarea unor mașini autonomeVânzările sub marca Renault, parte a grupului omonim, care deține și Dacia, au avansat cu 5,3% în perioada ianuarie-aprilie, la 36.559 de unități. Pe de altă parte, în aprilie, înmatriculările de automobile Renault noi au scăzut ușor, cu 0,4%, la 11.775 de unități.
Luna trecută, autoritățile din Germania au descoperit nereguli legate de nivelul emisiilor poluante la 16 mărci auto, printre care se numără și Dacia, potrivit unui anunț făcut de ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.
Problemele sunt legate de faptul că, la temperaturi sub un anumit nivel, sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot (NOx) sunt dezactivate. Potrivit normelor europene, astfel de mecanisme sunt permise pentru evitarea accidentelor și protejarea motorului, dar există suspiciuni că producătorii auto ar profita de această posibilitate pentru a depăși nivelul legal al emisiilor.
Vânzările de autovehicule Dacia pe piața germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unități, ceea ce a plasat Germania pe locul trei în clasamentul piețelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc față de anul 2014, după Franța (100.035 unități) și Spania (55.168 unități).