Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au crescut cu 11,7% în primele patru luni din 2016, față de perioada similară a anului trecut, la 39.942 de unități, avansul fiind peste cel al pieței, potrivit datelor publicate de asociația constructorilor francezi de automobile (CCFA).
Per ansamblu, înmatriculările de autovehicule noi în Franța au crescut cu 7,7% în primele patru luni ale anului, la 698.212 de unități. Ritmul de creștere peste cel al pieței i-a asigurat mărcii românești o cotă de piață de 5,7% în perioada ianuarie-aprilie, față de 5,52% în perioada echivalentă din 2015.
În aprilie, vânzările Dacia în Franța au crescut ușor, cu 0,6%, la 11.339 de unități, în timp ce avansul la nivelul pieței a fost de 6,5%, la 181.830 de mașini. Astfel, cota de piață a mărcii românești a coborât, la nivelul lunii aprilie, la 6,2%, de la 6,6% în urmă cu un an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia se află în top 10 în funcție de vânzări în Franța cu un singur model, Sandero, aflat pe locul 7, cu 20.032 de mașini vândute în primele patru luni din 2016 și o cotă de piață de 2,9%. Totodată, Dacia Duster ocupă locul 11 pe piața franceză, cu o cotă de 1,9% și vânzări de 15.361 unități în perioada menționată.
Înmatriculările grupului Renault, proprietarul Dacia, au crescut cu 6,1% pe piața franceză în aprilie, la 47.060 de unități. La patru luni, grupul francez a consemnat o creștere a vânzărilor de 8,1%, la 178.377de unități.
Anul trecut, Dacia a pierdut teren în Franța, unde a vândut doar 97.441 de mașini, cu 5% mai puține decât anul precedent, în pofida faptului că piața a înregistrat un avans semnificativ, de 6,8%. Astfel, cota de piață a mărcii românești a scăzut la 5,08%, de la 5,7% în 2014.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.