Echipe de ingineri români de la grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori internaționali de componente auto și anvelope, lucrează, alături de echipe cu ingineri din mai multe țări, la dezvoltarea unei noi generații de camere de luat vederi pentru mașini autonome, care folosește rețele neuronale și metode de învățare avansată pentru a ajuta mașinile să se adapteze la diferite situații de trafic. Noile aparate vor fi lansate de compania germană în 2020.
Continental a prezentat, recent, la Shanghai, o platformă de modelare vizuală asistată de inteligența artificială (AI), rețelele neuronale și metodele de învățare avansată automată pentru a îmbunătăți tehnologiile senzorilor. Astfel, cea de-a cincea generație a camerei multifuncționale a Continental, care va începe producția în serie în 2020, va utiliza rețele neuronale alături de procesele tradiționale de modelare vizuală asistată.
"Pentru a permite vehiculelor automate să preia controlul de la șoferi, ele trebuie să dezvolte o înțelegere a acțiunilor gata să se producă ale tuturor participanților la trafic, astfel încât mașina să poată lua întotdeauna decizia corectă în diferite situații în care se află. Această sarcină este realizată cel mai bine prin algoritmi de instruire utilizând metode de învățare avansată automată", spun reprezentanții Continental.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Camerele de luat vederi sunt, alături de sistemele radar și lidar, elemente esențiale ale mașinilor autonome.
Compania germană colaborează cu NVIDIA, chinezii de la Baidu și o serie de institute de cercetare din domeniul AI, inclusiv Universitatea din Oxford, Technische Universität Darmstadt și Institutul Indian de Tehnologie din Madras (India). În Budapesta, departamentul Advanced Driver Assistance Systems al Continental a deschis, în mai 2018, un centru de competență pentru domeniul deep learning.
Până la sfârșitul anului 2018, Continental vrea să angajeze, la nivel global, aproximativ 400 de ingineri cu experiență în inteligența artificială pentru dezvoltarea de produse și procese în aceste domeniu.
CITEȘTE ȘI Volkswagen va închide uzina din Wolfsburg 1-2 zile pe săptămână pentru testele WLTPContinental este unul dintre cei mai mari furnizori internaționali de componente auto și anvelope, având afaceri anuale de peste 40 miliarde de euro și peste 220.000 de angajați în 56 de țări.
Grupul german deține în România șapte unități de producție și patru centre de cercetare-dezvoltare, cu peste 18.000 de angajați. Tot în România, Continental este și partener al unui joint-venture din Slatina și are un centru de distribuție al anvelopelor la București.