Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex a aprobat studiul de prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Noul tronson de metrou va avea o lungime de circa 11 km, 14 stații și un depou, iar costul investiției este estimat la 1,12 miliarde euro.
”Studiul a relevat faptul că dintr-o gamă de opțiuni în ceea ce privește mijloacele de transport în comun precum: metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid, metroul reprezintă cea mai benefică și fezabilă intervenție de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord și Gara Progresul. Analiza multicriterială din cadrul studiului de fezabilitate a cuprins o gamă largă de componente de performanță economică, financiară și a transportului”, a anunțat compania de stat, într-un comunicat.
În continuarea studiului de prefezabilitate se efectuează studiul de fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Tribunalul comercial Cluj interzice activitatea Uber la Cluj-Napoca”Construcția liniei de metrou va îmbunătăți transportul public urban din București prin descongestionarea traficului de suprafață din zona centrală și de sud a orașului și va realiza legatura directă între zona de nord-vest și zona de sud a capitalei”, spun oficialii Metrorex.
Cele două studii sunt finanțate prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român.
Elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate și Fezabilitate urmăreste oportunitatea realizarii Liniei de metrou - Lac Straulesti - Gara de Nord - Gara Progresul.
Studiul de prefezabilitate arată, între altele, că proiectul va reduce traficul de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creșterea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud.