Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex a aprobat studiul de prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Noul tronson de metrou va avea o lungime de circa 11 km, 14 stații și un depou, iar costul investiției este estimat la 1,12 miliarde euro.
”Studiul a relevat faptul că dintr-o gamă de opțiuni în ceea ce privește mijloacele de transport în comun precum: metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid, metroul reprezintă cea mai benefică și fezabilă intervenție de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord și Gara Progresul. Analiza multicriterială din cadrul studiului de fezabilitate a cuprins o gamă largă de componente de performanță economică, financiară și a transportului”, a anunțat compania de stat, într-un comunicat.
În continuarea studiului de prefezabilitate se efectuează studiul de fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Construcția liniei de metrou va îmbunătăți transportul public urban din București prin descongestionarea traficului de suprafață din zona centrală și de sud a orașului și va realiza legatura directă între zona de nord-vest și zona de sud a capitalei”, spun oficialii Metrorex.
Cele două studii sunt finanțate prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român.
Elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate și Fezabilitate urmăreste oportunitatea realizarii Liniei de metrou - Lac Straulesti - Gara de Nord - Gara Progresul.
Studiul de prefezabilitate arată, între altele, că proiectul va reduce traficul de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creșterea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud.