Statisticile analizate de Profit.ro, privind înmatriculările din primul trimestru al acestui an, arată că industria auto locală a început să recupereze pierderile înregistrate în 2020, anul pandemiei, cele mai active segmente fiind cele electrice și hibrid.
Datele defalcate publicate de APIA privind înmatriculările de autovehicule din România, în luna martie, arată că mărcile s-au comportat diferit în acest interval, în funcție de profilul acestora și de vânzările anterioare. Dacia a rămas cea mai vândută marcă, însă scăderile raportate sunt printre cele mai mari de pe piață, cu 48,5% scădere după trei luni, la un volum de 3.830 de autoturisme.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia a reușit să crească față luna similară din anul 2020, însă procentul de creștere este unil dintre cele mai mici, 6,1%, în condițiile în care sunt mărci care au crescut cu peste 50% (Ford) sau cu 80% (Suzuki). Cele mai multe dintre mărci au creșteri cu două cifre, revelația din martie fiind Toyota, care a înregistrat un avans de 80% și un volum de 570 unități, depășind liderii tradiționali ai pieței de import din România, Skoda, Volkswagen, Renault sau Ford. De asemenea, Hyundai a avut o creștere de 11 procente și s-a poziționat pe locul al treilea, cu 546 unități.
În ceea ce privește modelele cele mai vândute, liderii pieței au fost, ca de obicei, Dacia Logan, Sandero și Duster, cu rezultate diferită însă, raportat la anul trecut. Cel mai vândut model de pe piață a fost Duster, cu o creștere de 29 de procente și un volum de 667 unități, recuperând astfel scăderile din lunile anterioare. Pe locul al doilea s-a situat Sandero, care a crescut semnificativ, dublându-și practic înmatriculările (104%), cu 543 unități, iar pe locul al treilea, obișnuitul lider al pieței, Logan, care a pierdut clienți (-23,4%), având 518 unități înmatriculate. Surpriza a fost Jeep Compass (locul 3), cu 294 de unități, dar au mai performat și Skoda Octavia (locul 5) și Hyundai Tucson (220 unități).
CITEȘTE ȘI Industria auto din UE "aniversează" un an de la carantină printr-o creștere de 90%, în martie. Dacia încheie trimestrul 1 cu un solid avans de 10 procenteSituația în ceea ce privește tipul de propulsie evoluează în favoare electricelor și a mașinilor cu propulsie alternativă. Benzina a pierdut alte 3,8 puncte procentuale față de anul trecut, la ponderea în totalul înmatriculărilor, în timp ce dieselul a scăzut cu 3 puncte, ajungând acum la o cotă de 26,5%, în condițiile în care acum un deceniu era lider de piață la motorizări.
CITEȘTE ȘI FOTO Soluție inovatoare pentru toți șoferii cu probleme pe traseu. În mai puțin de 5 minute ai soluțiaÎn total, vehiculele ecologice au însumat 2.496 de unități în primele trei luni ale anului, după un creștere foarte bună, 65%, față de perioada similară din 2020. Cea mai mare creștere a fost în dreptul hibridelor plug-in, cu 360 de unități și un avans de 132%, însă cel mai mare volum a fost, așa cum era de așteptat, la hibridele clasice, cu 1.722 unități și 58,6% creștere. Vehiculele exclusiv electrice au depășit modelele PHEV pe piața din România, în intervalul ianuarie – martie, cu 414 unități înmatriculate și o creștere de 52,2%. În total, acest segment „electrificat” a urcat la 12,2% din piață, mai mult decât dublu față de cele 5,5 procente din 2020.
Cele mai vândute automobile electrice au ținut trendul pieței europene, fiind influențate evident de noile lansări. VW este lider, cu 123 de unități în 2021, urmat de Peugeot, cu 47 de unități și BMW, cu 40. Renault, cândva lider cu modelul Zoe, se află acum pe locul patru, cu 34 de autoturisme electrice înmatriculate. Pe segmentul PHEV, lider este Volvo, iar pe cel al hibridelor clasice, Toyota.