Piața europeană de autoturisme are o nouă orientare, începând din acest an, în care vehiculele electrice încep să devină tot mai importante. Datele colectate din piețele europene arată că, în acest moment, înmatriculările sunt încă sub nivelul din 2019, chiar dacă luna aprilie a adus o creștere de 261 de procente.
VW ID.4 este cel mai vândut automobil electric din Europa, începând din luna aprilie, el depășind astfel modelul ID.3, cu care împarte aceeași platformă, dar și rivalii de pe piață. Surpriza cea mai mare este Tesla, care a dispărut complet din Top 10. În acest moment, Renault Zoe se află pe locul al treilea și este urmat de Peugeot 208, Hyundai Kona, Fiart 500, Kia Niro, VW Up, Smart ForTwo și Nissan Leaf. Vânzările tot mai mari ale versiunilor electrice ale unora dintre modelele de volum au determinat schimbări importante în clasamentul celor mai vânute mașini din Europa.
Liderul este din nou Peugeot 208, care vinde acum și versiuni cu combustie, dar și versiune electrică. Pe locul doi se află Peugeot 2008, cu aceleași opțiuni, și abia pe locul al treilea se află vechiul lider VW Golf. Acesta a mai fost depășit în ultimul an în mai multe rânduri și se pare că va ceda această poziție definitiv, deoarece clienții săi se mută către modelele electrice ale VW, conform datelor Jato. Chiar dacă VW ID.3 și ID.4 nu sunt încă în clasamentul general al vânzărilor, volumele acestora sunt impmportante: peste 13.000 de unități împreună.
Celelalte modele din clasamentul general al vânzărilor sunt Toyota Yaris, VW T-Roc, Opel Corsa, Renault Clio, Fiat 500, Peugeot 3008 și Citroen C3. Niciun model Dacia nu se mai află între cele mai vândute mașini din Europa, dintr-un motiv simplu: marca românească nu mai oferă motoare atractive și nici nu oferă versiuni electrificate.
Europa a înmatriculat în aprilie 1,03 milioane de autoturisme, un volum mult mai mare decât în aprilie 2020, cu 261%, dar mult sub cel înregistrat în 2019, în aceeași lună, scăderea fiind încă mare: -23%.
Creșterile mari sunt cele pentru vehicule electrice, care au crescut cu 338%, la 71.500 unități, și pentru mașini plug-in hybrid, cu 81.000 de unități, cu o creștere de 507%.
CITEȘTE ȘI Dacia a dat startul comenzilor Spring. Prima livrare, în octombrieCotele de piață ale marilor grupuri auto s-au modificat permanent, în ultimi ani, în funcție de lansări și de schimbările de legislație. Datele arată că VW Group, de exemplu, cel care este liderul pieței europene, avea 25,7% cotă în 2018, a scăzut la 24,9% în 2019 și a urcat fulgerător la 29,3% în anul pandemiei, dovedind cea mai mare reziliență. În 2021, avântul Stellantis a făcut ca ponderea VW să scadă din nou la 26 de procente.