Distanța pe care o parcurge o mașină într-un an ne ajută să estimăm kilometrajul pe care-l va avea la bord în câțiva ani.
Mașinile care circulă în Olanda au avut cel mai ridicat kilometraj mediu anual – 29.851 km, urmate de mașinile din Spania (29.017 km), Danemarca (27.346 km), Belgia (24.308 km) și Franța (23.775 km).
Asta înseamnă că, după numai 3-4 ani, mașinile din aceste țări vor avea în jur de 100.000 de kilometri pe odometru, ceea ce îi poate determina pe proprietari să le vândă ca să-și cumpere un vehicul nou.
„Un kilometraj mai mare înseamnă, de obicei, că mașina va valora mai puțin, așa că șoferii încearcă să vândă aceste vehicule înainte de a se deprecia prea mult. În România sunt aduse din Europa de Vest un număr considerabil de mașini produse recent dar care au un kilometraj ridicat. Este relativ simplu și ieftin să imporți mașini din alte țări europene, prin urmare mașinile importate la mâna a doua nu vin la pachet cu un preț final mult mai ridicat decât cele autohtone”, spune Matas Buzelis, expertul carVertical pe piața de mașini second hand.
România este pe locul 17 în Europa când vine vorba despre distanța medie condusă anual
Kilometrajul anual mediu al vehiculelor care circulă pe drumurile românești este relativ scăzut (locul 17 din 27 de țări europene chestionate) – 20.338 km. Vehiculele din Ungaria (19.357 km) și Serbia (20.028 km) circulă și mai puțin, iar în Bulgaria o idee mai mult (20.999 km). Letonii călătoresc cel mai puțin din Europa – 17.420 km în medie pe an.
Cu toate acestea, cel mai mic kilometraj a fost înregistrat la mașinile importate din SUA – 16.941 km.
Mașinile din România parcurg anual distanțe mai scurte decât cele din Europa de Vest, dar chiar și așa după 10 ani kilometrajul lor poate ajunge la aproximativ 200.000 de kilometri.