Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut în luna aprilie cu numai 50%, potrivit datelor oficiale analizate de Profit.ro piața locală fiind, în acest moment, una dintre piețele europene care au supraviețuit în condiții decente crizei provocate de coronavirus, în comparație cu vestul UE, unde scăderile sunt aproape de 100%.
Înmatriculările de autoturisme din România au reușit să totalizeze în aprilie 4.321 de unități, jumătate față de ce era înregistrat anul trecut (50,28%). Marca Dacia a reușit să stea mult mai bine decât media pieței, spre deosebire de lunile anterioare, având o scădere de 37,61%, cu 1.397 de unități. Mărcile de import, în schimb, dependente de traficul de mărfuri transfrontalier și de activitatea uzinelor din celelalte țări, au scăzut la niveluri de peste 50%, cum a fost situația celor de la VW, Skoda, Renault și Ford, cele mai vândute mărci. Un singur caz de creștere, Peugeot, care a reușit să vândă cu 31 de mașini în plus față de aprilie 2018.
Pe întreg intervalul ianaurie - aprilie, scăderea pieței este de 27,46%, cu 32.300 de autoturisme înmatriculate. Scăderea cea mai mare este de la Dacia, care avea încă din lunile ianuarie - martie o cădere importantă. Astfel, liderul pieței a raportat 8.834 de autoturisme înmatriculate, cu 38,3% mai puține decât anul trecut. Volkswagen, în schimb, este una dintre puținele mărci care au încă un plus față de anul trecut, 0,55%, fiind și marca de import cea mai vândută în acest moment.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ford, care vinde și mașini produse local, și mașini de import, are cea mai mare scădere dintre mărcile de volum, 49%, cu 1.726 de unități. Hyundai, Citroen și Kia sunt și ele pe plus, în acest moment, din punct de vedere al înmatriculărilor.
O scădere masivă s-a înregistrat și pe piața de vehicule second-hand, unde importurile din Germania de astfel de vehicule s-a diminuat substanțial, cu 43%, la 20.245 de unități, cele mai multe mașini fiind, probabil, aduse în țară încă din martie, înainte de închiderea frontierelor.