O analiză a pieței românești de mașini rulate arată că aproape un sfert din autoturismele second-hand vândute în România au fost avariate, în timp ce media de kilometri „dați înapoi” este de aproximativ 60.000 de kilometri.
Rapoartele pe care românii le cumpără pentru mașinile rulate pe care dorescă să le cumpere de la dealeri, samsari sau persoane fizice pur și simplu arată că 22,8% din aceste mașini au avut reparații ale caroseriilor. Valoarea nu ar fi atât de mare, aproape orice mașină trece pe parcursul ei printr-un accident mai ușor sau mai amplu, însă cei mai mulți dintre cei care vând mașini încearcă să ascundă aceste evenimente, unele cu efecte serioase asupra bunei funcționări a mașinii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cei care au publicat datele studiului realizat pe piața de mașini second-hand în România, susțin că în perioada pandemiei au crescut rapoartele descărcate de români cu 34% fațăde anul trecut. Verificările făcute automat în bazele de date arată că valoarea medie cu care kilometrajul a fost resetat este de 59.129 de kilometri, ceea ce înseamnă că sunt vehicule care au kilometrajul dat înapoi cu 100.000 de kilometri sau poate chiar mai mult. Specialiștii estimează că cel puțin o treime din mașinile utilizate sunt vândute cu kilometraj fals, în timp ce cumpărătorii plătesc în medie 2.000 de euro în plus pentru mașini, ca urmare a kilometrilor falsificați.
Din cauza fraudei cu kilometrajul, prețul mașinii crește nejustificat cu 15-20%, în condițiile în care în România, prețul mediu al mașinilor rulate cele ma populare este de 12.196 de euro. Asta înseamnă că adaosul mediu la preț, pe baza falsului făcut la kilometraj, se situează între 1.800 și 2.400 de euro.
CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini de la Mioveni, unde Dacia a reluat parțial producția, pe bază de voluntariatCa un exemplu, o mașină cu 250.000 de km rulați este vândută ca având 190.000 de km. „Pare mult mai puțin utilizată și nu atinge limita semnificativă de 200.000 km din punct de vedere psihologic. În plus, din cauza kilometrajului falsificat, devine imposibil de urmărit dacă unele lucrări de întreținere deosebit de importante”, spun cei care au realizat studiul.
Datele arată că mașinile BMW sunt cele mai afectate de aceste manevere de falsificare a kilometrajului, urmate de Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz. De asemenea, modelele BMW au vizitat cel mai des atelierele de reparații pentru caroserie. Cu toate acestea, șoferii Mercedes-Benz cheltuiesc mult mai mult pentru aceste lucrări. Valoarea reparațiilor care reiese din datele de la asigurări arată că media acestora a fost de 5.000 de euro. Vehiculele germane (în special Audi și Volkswagen) sunt, de asemenea, cele mai căutate de români pentru verificare.
Potrivit statisticilor publicate, prețul mediu cel mai mare îl au vehiculele Mercedes, în timp ce mașinile Dacia și Ford au un preț mediu de achiziție apropiat, 5.425 și, respectiv, 6.328 euro. Cea mai vândută mașină SH a fost BMW Serie 3, urmată de VW Passat și Audi A4.
În același timp, se înregistrează un volum foarte mare de mașini cu vechimea între 4 și 6 ani, urmate de cele între 6 și 13 ani.
Studiul a fost realizat de CarVertical și a cuprins peste 200 de mii de anunțuri auto publicate în România în anul 2019.
SURSA INFOGRAFICE: Car Vertical