Livrările de vehicule noi din China către dealeri, intern sau la export, au crescut în luna octombrie cu 8,8% la 3,3 milioane de vehicule. Ponderea exporturilor în acest volum a continuat să crească, ajungând la 256.000 de vehicule, un volum dublu față de anul precedent.
Segmentul NEV (mașini cu încărcare, electrice sau PHEV) a crescut mult mai mult decât restul motorizărilor, având 1,7 milioane de unități livrate și 20% avans, acoperind 52% din piață, fiind pentru prima dată când acestea depășesc pragul de 50%.
Vehiculele pur electrice au avut o majorare și mai puternică, de 32%, atingând un volum de 1,1 milioane de vehicule livrate, dintre care exporturile au reprezentat 166.000 de vehicule, în creștere cu 60%.
Și motorizările plug-in hybrid, care includ și electrice cu range extender (REEV), au crescut, chiar dacă au avut numai 3 procente avans, volumul acestora fiind de 605.000 unități, dintre 90.000 au mers la export, de patru ori mai multe decât în urmă cu un an.
În primele zece luni ale anului, livrările către dealeri de vehicule NEV din China au crescut cu 33%, ajungând la peste 12,9 milioane, în timp ce exporturile au crescut cu 90%, ajungând la peste două milioane.
Pe piața internă, livrările de autoturisme s-au ridicat la 2,4 milioane de unități, în creștere cu 4,4%, ca efect al noilor stimulente acordate de guvernul chinez. Subvenția acordată de stat poate ajunge până la 1.800 de euro la o mașină electrică și la 1.600 de euro, la o mașină pe benzină. Suma poate părea mică, dar în China, unde prețurile autoturismelor sunt și la jumătate față de cele din Europa, ajutorul este extrem de important.
China a livrat la export și 361.000 de vehicule comerciale ușoare, cu 21% peste volumul din 2024.
Tesla - creștere la export, scădere la intern
Tesla a beneficiat de creșterile de exporturi din China, cel mai probabil fiind expediate mașini către piețele noi și către SUA, unde a fost eliminată subvenția iar numărul de comenzi făcute în septembrie a fost foarte mare. În total, Tesla a exportat din China 35.491 vehicule în octombrie, dar a înregistrat în schimb o scădere mare pe piața locală.
În pofida unei piețe în creștere, vânzările Tesla în China au scăzut în octombrie la cel mai redus nivel din ultimii trei ani. Producătorul american a vândut 26.000 de vehicule pe piața auto chineză, cu 36% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut.
Cota de piață a mașinilor Tesla în China a scăzut la doar 3,2% în octombrie, de la 8,7% în luna anterioară, când fusese lansată versiunea lungă a Model Y.













