Grupul german Volkswagen a raportat un declin de 7% al livrărilor globale în trimestrul trei din 2024 (după un declin de 3,8% în precedentele trei luni), pe fondul cererii slabe din China și al costurilor ridicate de producție pe piața internă, transmit DPA și Reuters.
De asemenea, companiile auto din Europa se confruntă cu impactul unui potențial război comercial între Bruxelles și Beijing. Uniunea Europeană a decis recent impunerea de tarife vamale suplimentare la vehiculele electrice (EV) produse în China, spunând că beneficiază de subvenții de stat incorecte. Beijingul a negat și a amenințat cu represalii, în timp ce producătorii auto germani, care obțin aproximativ o treime din profiturile lor în China, au cerut mai multe negocieri, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
VW, cel mai mare producător auto european, efectuează o reorganizare majoră și ia în considerare, pentru prima dată, închiderea unor fabrici din Germania, din cauza cererii slabe din Europa, a concurenței din China, a dificultăților cauzate de trecerea la vehicule electrice și a costurilor ridicate de producție pe piața internă.
"Un nivel mai adecvat al costurilor, în special în Germania, este esențial pentru a ne menține în viitor succesul în acest mediu", a afirmat Marco Schubert, membru al Comitetului executiv al VW. Acesta a adăugat că situația din China, unde Volkswagen este afectat de concurenții locali, care oferă modele electrice mai ieftine, "este în mod special dificilă".
În China, cea mai mare piață auto din lume, livrările Volkswagen au scăzut cu 15%, la 711.500 vehicule, astfel încât pe plan mondial au fost livrate în trimestrul trei din 2024 doar 2,176 milioane unități.
Și rivalele BMW și Mercedes au anunțat joi că cererea redusă și concurența strânsă din China au afectat vânzările trimestriale.
Un purtător de cuvânt al VW a informat că au fost reduse costurile de producție pentru vehiculele complet electrice în China, dar compania nu va sacrifica profitabilitatea pentru cota de piață.
Reducerile de costuri au dus la o creștere de 5,2% a vânzărilor de vehiculele complet electrice în China, în trimestrul trei din 2024. Dar pe plan global, livrările pe acest segment au scăzut cu 9,8%, la 189.400 vehicule, pe fondul unui declin de 41% în SUA.
Marca Audi a raportat un recul de 16% al vânzărilor, în timp ce marca VW un declin de 6,6%. Doar subsidiarele Skoda și Lamborghini, precum și producătorul de camioane Traton, au raportat creșterea livrărilor în trimestrul trei din 2024.
CITEȘTE ȘI HARTĂ ANM anunță schimbarea bruscă a vremii. Zonele care vor fi lovite de ploi torențialeProducătorul german de mașini sport Porsche a înregistrat în China o scădere de 29% a vânzărilor în primele nouă luni din acest an. Pe plan global, livrările au înregistrat un declin de 7%, la 226.026 unități, în perioada ianuarie-septembrie 2024.
"2024 este în mod special un an dificil pentru noi, în unele cazuri oferta de produse fiind limitată", a apreciat Detlev von Platen, membru al Board-ului Porsche.
Consumatorii chinezi sunt din ce în ce mai reticenți cu cheltuielile alocate mărfurilor de lux, pe fondul problemelor din sectorul imobiliar care afectează creșterea celei de-a doua economii mondiale.