Joshua Dean, un avertizor de integritate care a atras atenția asupra defectelor de fabricație ale avionului 737 Max al constructorului Boeing, a murit după o scurtă boală, fiind al doilea avertizor al Boeing care moare în acest an.
Dean, în vârstă de 45 de ani, fost auditor de calitate la furnizorul Boeing Spirit AeroSystems, a depus o plângere la Administrația Federală a Aviației (FAA), în care susținea că „a fost comisă o abatere gravă și grosolană de către conducerea superioară a calității liniei de producție a 737” de la Spirit, arată Adevarul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2018 și 2019, două avioane 737 Max au fost implicate în accidente fatale, în care au murit 346 de persoane. Dean a fost concediat de Spirit anul trecut și a depus o plângere la Departamentul Muncii, susținând că concedierea sa a fost o represalii pentru că a ridicat probleme de siguranță, scrie theguardian.com.
Potrivit Seattle Times, Dean a fost spitalizat după ce a avut probleme de respirație. El a fost intubat și a dezvoltat pneumonie și o infecție gravă înainte de a muri două săptămâni mai târziu.
„S-a stins din viață ieri dimineață, iar absența sa va fi profund resimțită. Te vom iubi mereu Josh", a declarat mătușa lui Dean, Carol Dean Parsons, prin intermediul Facebook.
Dean a fost reprezentat de aceeași firmă de avocatură care l-a reprezentat pe denunțătorul Boeing John „Mitch” Barnett. Barnett, în vârstă de 62 de ani, a fost găsit mort în martie din cauza a ceea ce părea a fi o rană de glonț autoprovocată.
CITEȘTE ȘI Novartis - O nouă tranzacție, de 1 miliard dolari, în tratament de ultimă generație pentru cancerBarnett a petrecut aproape trei decenii la Boeing și a declarat pentru New York Times în 2019 că a găsit „grupuri sau așchii de metal” atârnând deasupra cablajelor comenzilor de zbor care ar fi putut provoca daune „catastrofale” dacă ar fi penetrat firele.
El a susținut că managementul i-a ignorat plângerile și l-a mutat în altă parte a uzinei.
CITEȘTE ȘI Au început pariurile - Cine va câștiga EurovisionLuna trecută, un alt denunțător de la Boeing, Sam Salehpour, a declarat în Congres că la Boeing nu există „nicio cultură a siguranței” și a susținut că angajații care au tras semnalul de alarmă au fost „ignorați, marginalizați, amenințați, marginalizați și chiar mai rău”. El a declarat că s-a temut de „violență fizică” după ce și-a făcut publice îngrijorările.
Autoritățile de reglementare din SUA investighează în prezent Boeing după ce, în ianuarie, un Boeing 737 Max 9 a explodat în aer, în timpul zborului, un panou de ușă.
CITEȘTE ȘI Super-bogații cheltuiesc până la 500.000 de dolari pe pachete exclusive pentru Jocurile Olimpice de la ParisReuters a raportat luna trecută că Departamentul de Justiție analizează acum dacă Boeing a încălcat un acord care l-a protejat de urmărirea penală în legătură cu accidentele fatale din 2018 și 2019.