Compania americană de ridesharing Uber introduce și pentru pasagerii din România instrumentul “upfront pricing”, respectiv posibilitatea de a vedea tariful exact al cursei pe care o doresc înainte de a chema o mașină. Până acum, utilizatorii puteau vedea doar o estimare a tarifului. De mâine, aplicația Uber va arăta costul exact al unei curse înainte de a plasa o comandă.
Instrumentul presupune că, odată introdusă destinația, tariful afișat de aplicație va indica o sumă exactă, care va include: distanța până la destinație, incluzând opririle multiple, timpul estimat pe baza valorilor istorice de trafic, tarifarea dinamică și eventuale reduceri promoționale.
Recent, Uber a anunțat va lansa în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state.
Uber și aplicațiile online de taxi se află într-o luptă atât cu taximetriștii tradiționali români, cât și cu Primăria Generală a Capitalei, care vrea să interzică anumite forme de practicare a taximetriei invocând concurența neloială.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii. Din februarie 2015, Uber este și în România, în București și, din 2016 și la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara.
Uber a înregistrat în 2016 în România o cifră de afaceri de 4,52 milioane de lei, de la 1,53 milioane de lei în 2015, și un profit net de 155.816 lei, în creștere cu 181,6% față de anul precedent.
Concurentul Uber pe piața locală este startup-ul estonian Taxify.