Primăria Capitalei propune oficial taxarea mașinilor care intră în centrul orașului

Primăria Capitalei propune oficial taxarea mașinilor care intră în centrul orașului
scris 12 feb 2018

Primăria Capitalei a avansat astăzi oficial propunerea de impunere a unui sistem de taxare a mașinilor care circulă prin centrul orașului, simultan cu eliminarea locurilor de parcare gratuită în această zonă. În București a mai apărut la un moment ideea ca circulația mașinilor să fie interzisă în centrul orașului, dar nu a fost introdusă. Pe de altă parte, în urmă cu exact un an, Profit.ro a anunțat, iar Guvernul a confirmat că se dorește introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz.

Propunerile lansate acum de Primăria Capitalei, într-un program redactat pentru perioada 2018-2022, prevăd, printre altele, introducerea regimului obligatoriu de plată a parcărilor de utilitate publică generală coroborat cu aplicarea de sancțiuni pentru staționarea neregulamentară și stabilirea unui necesar optim de locuri de parcare de utilitate publică (35.000 locuri parcare), precum și restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Capitalei prin identificarea și implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare vignete.

Urmărește-ne și pe Google News

În toamnă, primarul general Gabriela Firea afirma că o taxă  de centru în București va fi introdusă după modernizarea parcului auto al RATB.

La acest moment, cum a anunțat Profit.ro, RATB pregătește înlocuirea parcului auto, ultimele informații indicând însă că o licitație a fost anulată.

Autoritățile încearcă de mai mult timp să oprească invazia de mașini second-hand, resimțită după eliminarea timbrului de mediu, cu o taxă similară celei care i-a ajutat pe germani să scape de mașinile vechi.

În Germania, pentru mașini este eliberată o vignetă care permite sau nu accesul în orașe, în zone numite "Umwelt". Astăzi, limita de acces este Euro 4, iar mașinile sub acest nivel nu au dreptul să circule pe teritoriul marilor orașe. De asemenea, nivelul impozitelor este diferențiat în funcție de gradul de poluare - și aici fiind vorba despre o ierarhizare - în momentul verificării periodice a mașinii.

VIDEO Citroen a lansat o aplicație care ține loc de manual de utilizare și de consultant auto CITEȘTE ȘI VIDEO Citroen a lansat o aplicație care ține loc de manual de utilizare și de consultant auto

Anul trecut, și primarul general al Budapestei a interzis circulația în oraș, pe timpul zilei, a mașinilor poluante, încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau neîncadrate în nicio clasă de poluare, șoferii care nu respectă interdicția urmând să fie amendați cu aproximativ 500 de euro.

Oslo, capitala Norvegiei, a anunțat că interzice accesul mașinilor în zona de centru până în 2019, Madridul (Spania) a anunțat în 2015 că interzice utilizarea autoturismelor în 2020, Parisul (Franța) a interzis într-o perioadă apropierea mașinilor de obiective turistice precum Turnul Eiffel sau Catedrala Notre Dame, iar șoferilor din Milano (Italia) le-au fost promise bilete gratuite pentru transportul în comun dacă își lasă mașinile acasă, toate fiind încercări de a reduce poluarea.

viewscnt
Afla mai multe despre
auto
masini
poluare